۲ واحد آموزشی در پلدختر افتتاح شد

دو واحد آموزشی ۳ کلاسه در روستاهای بابازدید و خرس در شهرستان پلدختر به اهتمام موسسه خیریه مهر گیتی و مشارکت آقایان نوروزی فرسنگی و محمدی زاده خیرین مدرسه ساز در راستای محرومیت زدایی به بهره برداری رسید.

به گزارش همای سعادت،زهرا گیتی نژاد مدیر موسسه خیریه مهر گیتی در این مراسم ضمن اشاره به سابقه ۴۲ ساله خود به امر تدریس در مدارس کشور اظهار داشت : بنده بنا بر سابقه طولانی حضورم در آموزش و پرورش و برخورد با دانش آموزان متعدد در اقصی نقاط کشور ، تجربیاتی برای رفع موانع آموزشی کسب کرده ام که متناسب با این تجربیات و نگرش اقدام به تاسیس موسسه مهر گیتی بعنوان پل ارتباطی خیرین مدرسه ساز و سازمان نوسازی مدارس کشور برای ایجاد مدارس استاندارد در مناطق کم برخوردار کردم.

وی افزود: خوشبختانه ثمره ی این کار تا کنون ساخت ۵۵۲ مدرسه در قالب ۲ هزار و ۲۱ کلاس درس بوده است.

گیتی نژاد گفت: آموزش اساس توسعه پایدار است و در واقع یکی از بخش های اساسی امر آموزش بجز تربیت معلمین دلسوز و دانشمند ، ایجاد فضاهای ایمن ، زیبا و نشاط آور برای دانش آموزان می باشد و موسسه مهر گیتی با همین دیدگاه تا کنون ۴ هزار نفر را بصورت بورسیه مورد حمایت خود قرار داده است.

در ادامه مهندس نوروزی فرسنگی خیر مدرسه ی روستای بابازید اظهار داشت : در هر جامعه ای که آموزش صحیح محور قرار گیرد ، خرافات ، فقر وبی فرهنگی فروکش می کند و اگر امکانات فراهم باشد و هماهنگ کننده وجود نداشته باشد شاهد ایجاد مجموعه ای منفک خواهیم بود که بروز اتفاقات مثبت در آن یا اتفاق نمی افتد یا به کندی صورت می گیرد و موسسه خیریه مهر گیتی با مدیریت خانم گیتی نژاد مسبب ایجاد هماهنگی بود و خوشبختانه ثمره ی آن ایجاد فضای آموزشی خوب برای دانش آموزان شده است .

محمدی زاده دیگر خیر مدرسه ساز ارجمند با قدردانی از عوامل اجرایی ساخت فضاهای آموزشی به ایراد سخن پرداخت وگفت : موتور محرک شکوفایی هر کشور علاوه بر ایجاد زیر ساختهای اقتصادی ، تعاملات بین المللی و رفع تحریمها ، در واقع نیروهای آموزش دیده آن کشور هستند.

وی افزود : مدرسه قلم که نام گذاری آن متاثر از آیه ی شریفه (ن و القلم ) است یکی از چهار مدارسی است که از مجموع ده مدرسه ساخته شده در سطح کشور در لرستان احداث گردیده اند .

کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی به عنوان دیگر سخنران این مراسم ضمن خیر مقدم به خیرین و قدردانی از زحمات این عزیزان ، اظهار داشت : تعلیم و تعلم زمینه آسایش و آرامش کشور را فراهم می کند و خیرین مدرسه ساز ، بسترسازان و پیشرانان توسعه کشور و علم آموزی هستند ، این عزیزان با درک صحیح از نیازمندیهای آموزشی موجب تحصیل دانش آموزان خردسال را فراهم می کنند ، کاری که اگر اجرا نشود پایه و اساس جامعه مدنی متزلزل می شود.

وی ضمن یادآوری خسارتهای سیل فروردینماه ۱۳۹۸ از خیرین مدرسه ساز دعوت کرد دو واحد آموزشی و یک کتابخانه در دو روستای نیازمند احداث کنند.

امیر غفوری نژاد مدیر کل نوسازی مدارس لرستان بعنوان سخنران پایانی این مراسم اظهار داشت :در شهرستان پلدختر ۱۲۳ فضای آموزشی در قالب ۵۰۳ کلاس درس وجود دارد که در حادثه سیل ۹۸ تعداد قابل توجهی از این مدارس بصورت صد در صدی تخریب شدند و یا نیازمند تعمیر اساسی شدند ، خوشبختانه با ورود خیرین ارجمند مدرسه ساز در همان فروردین ماه سال ۹۸ حجم گسترده ای از مدارس ، تعمیر و به چرخه ی آموزش بازگشتند.

وی افزود: ساخت مدارس تخریب شده هم با تلاش همکاران در نوسازی مدارس و خیرین ارجمند ادامه یافت به نحویکه در سال گذشته ۱۱ مدرسه جدید با ۳۰ کلاس درس ، احداث و تحویل دانش آموزان گردید که ساخت ۱۸ کلاس از این تعداد را خیرین مدرسه ساز بصورت صد در صد متقبل شدند.

غفوری نژاد گفت :در سال جاری هم علی رغم تمام مشکلات اقتصادی تا کنون ۶ فضای آموزشی و ورزشی در قالب ۱۸ کلاس درس با زیربنای آموزشی یکهزار و ۷۰۰ متر مربع و با اعتبار ۸ میلیارد تومان تحویل دانش آموزان مستعد پلدختری شده است و با برنامه ریزیهای انجام شده در ۳ ماه منتهی به پایان سال هم ۴ مدرسه دیگر در قالب ۱۶ کلاس درس به سرانه فضاهای آموزشی منطقه مذکور افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۲ تا کنون در راستای استاندارد سازی سیستم های گرمایشی ۸۷ مدرسه در قالب ۴۶۱ کلاس درس با اعتبار ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان استانداردسازی شده اند.

در پایان این مراسم ضمن در اختیار قرار دادن کیف و دیگر نوشت افزار به دانش آموزان با اهدای لوح سپاس از زحمات خیرین ارجمند مدرسه ساز قدر دانی شد.

انتهای پیام/