افتتاح موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی لرستان

همزمان با هفته دولت،ساختمان موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی لرستان افتتاح شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین،در پنجمین روز از هفته دولت،ساختمان موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی لرستان با حضور آنلاین معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و حضور معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در مجموعه قلعهٔ تاریخی- فرهنگی فلک الافلاک خرم آباد افتتاح شد.

سالاروند،مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گزارشی از وضعیت تنوع زیستی استان لرستان و برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته برای ایجاد این موزه‌ تنوع زیستی در استان ارائه کرد.

وی، افزود:موزه‌های تاریخ طبیعی از جمله مکان‌های علمی،فرهنگی، اجتماعی،آموزشی و نمایشگاهی هستند که می‌توانند در شناساندن هر چه بیشتر زیست بوم ها و تنوع زیستی سرزمین‌ها و معرفی گونه‌های گیاهی و جانوری بومی هر منطقه نقش مهمی ایفا کنند و موزه‌ها نقش مهمی در آموزش و ارتقاء فرهنگ حفاظت و حراست از مواهب زیستی خدادادی در هر سرزمین را دارند.

سالاروند از همکاری معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی و مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و همچنین مجموعه استانداری لرستان بخصوص معاونت‌ محترم هماهنگی امور عمرانی و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان در همکاری در این جانمایی و اقدام مهم در محل قلعهٔ تاریخی- فرهنگی فلک الافلاک خرم‌آباد با بیش از ۷۰ هزار گردشگر در سال قدردانی نمود.

در ادامه احمد رضا دالوند،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان ضمن ابراز خرسندی از این اقدام مهم زیرساختی،گفت:امروز شاهد افتتاح یکی از زیر ساخت‌های گردشگری در استان یعنی موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست هستیم و با توجه به قرابتی که این موزه با نقش و نگاره‌های اشیاء باستانی در قلعه تاریخی فلک الافلاک دارد مکان به درستی جانمایی شده است و قابلیت جذب گردشگران زیادی برای استان را دار می‌باشد.

وی افزود:امیدواریم با توسعه گردشگری زیست محیطی بواسطه توسعه زیرساخت‌هایی همچون همین موزه‌های تاریخ طبیعی و تنوع زیستی در آینده‌ای نه چندان دور،شاهد افزایش زمان ماندن گردشگران در استان لرستان در راستای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال باشیم.

انتهای پیام/