افتتاح سه خط تولیدی در شرکت شیر پگاه لرستان

سه خط تولید بسته بندی کره،بسته بندی بطر ESI و بسته بندی ۲۰۰ سی سی اسلیم در شرکت شیر پگاه لرستان افتتاح شد.

به گزارش همای سعادت به نقل از گریت نیوز ، با حضور عبدالله قدوسی مدیرعامل صنایع شیر کشور، دکتر میرزایی معاون اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه امور اجتماعی و بهرامی مدیر عامل شرکت شیر پگاه لرستان، سه خط تولید بسته بندی کره،بسته بندی بطر ESI و بسته بندی ۲۰۰ سی سی اسلیم در شرکت شیر پگاه لرستان راه اندازی شد.

مدیر عامل شرکت شیر پگاه لرستان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز شاهد افتتاح و راه اندازی سه خط مهم تولیدی در شرکت شیر پگاه لرستان بوده ایم، گفت :راه اندازی خط تولید و بسته بندی کره با ظرفیت ۲۵۰۰ تن در سال می تواند کمک موثری در قطع وابستگی به واردات کره برای کشور داشته باشد.

حشمت الله بهرامی،اظهار داشت : این خط تولید با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد ریال، با یکهزار و ۵۶۰ نفر ساعت نیروی فنی جهت راه اندازی، میزان تولید ۱۸۰ تن در ماه و اشتغالزایی ۶ نفر راه اندازی شده است.

وی با اشاره به راه اندازی خط تولیدی بسته بندی ۲۰۰ سی سی اسلیم بعنوان خط تولیدی دوم ،افزود: راه اندازی خط تولیدی بسته بندی ۲۰۰ سی سی اسلیم با سرمایه‌گذاری ۳۰/۰۰۰ میلیون ریال ،۳۱۲۰ نفر ساعت نیروی فنی جهت راه اندازی، با میزان تولید ۷۰۰ تن در ماه و اشتغال زایی ۸ نفر راه اندازی شد است، که این خط یکی از خط های بروز تولید محصولات استریل با ماندگار بالا است که خوشبختانه بیش از ۸ هزار تن در سال انواع محصولات استریل را با این خط تولید خواهیم کرد و در بازارهای داخلی و خارجی صادر خواهیم کرد.

بهرامی با اشاره به خط تولیدی سوم که تولید شیر بطر ESI است ، ادامه داد: خط تولید بسته بندی بطر ESI با سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد ریال، ۱۸۵۰ نفر ساعت نیروی فنی جهت راه اندازی، میزان تولید ۳۰۰ تن در ماه و اشتغال زایی ۱۰ نفر راه اندازی شده است که مدت ماندگاری این دستگاه ده روز و یک محصول فراپاستوریزه محسوب می شود و مدت ماندگاری آن از محصولات پاستوریزه بیشتر است و همین مزیت باعث شده مشتریان بیشتری داشته باشد و در بازار بیشتر مورد استقبال قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت شیر پگاه لرستان خاطر نشان کرد: کیفیت محصولات شیر پگاه لرستان طبق روال سال‌های گذشته با کیفیت بالا تولید می شود و تغییری نکرده ولی به خاطر افزایش قیمت دلار و اینکه نهاده های دامی در بخش دامپروری و تولید شیر اغلب وارداتی هستند و از دلار استفاده می شود که این موضوع خود به خود با افزایش قیمت دلار قیمت نهاده‌های دامی هم چند برابر شده و باعث افزایش قیمت تمام شده شیر خام می شود.

بهرامی ادامه داد: به طبع زمانی که شرکت‌های تولیدی ناچارنا شیر را با قیمت بالا خریداری کنند مجبورند قیمت محصول را هم افزایش دهند که بتوانند به روند تولیدی خودشان ادامه دهند و به خاطر دوام شرکت از آنجا که قیمت تمام کننده شیر بالا رفته قیمت محصولات هم افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه شرکتهای تولیدی نمی توانند بیش از حد زیان را تحمل کنند، اظهار کرد: در حال حاضر محصولاتی مثل شیر، پنیر و ماست با قیمت ۲۹۰۰ تومان محاسبه شده که شیر به قیمت حال حاضر به ۴۰۰۰ تومان رسیده و از دولت و ستاد تنظیم بازار انتظار می رود که کارخانجات لبنی را کمک کنند و نگذارند که این کارخانجات دچار ضرر و زیان شوند.

بهرامی افزود: فعلاً در برنامه های امسال افزایش این سه خط تولیدی بوده و برنامه بعدی ما اخذ کد IR است و در حد ۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری میخواهد که این پروژه هم استارت زده شده ، انشالله بتوانیم تا پایان سال آن را راه اندازی کنیم و با اخذ کد IR ما می توانیم محصولاتمان را به کشورهای اروپایی صادر کنیم همچنان که محصولات ما به کشورهای همجوار مثل عراق، پاکستان و افغانستان صادر می شود.

این مسئول با اشاره به جایگاه شرکت شیر پگاه لرستان در کشور یادآور شد: در دو سال اخیر شرکت شیر پگاه لرستان در رتبه‌بندی کشور جایگاه دوم را به خود اختصاص داده و رتبه خوبی را به دست آورده است که انشاالله این روند حفظ
خواهد شد.

وی با اشاره به عمده ترین مشکل شرکت شیر پگاه استان افزود: پگاه لرستان هم یک صنعت است و صنعت هم مستقیم با بحث دلار درگیر است و افزایش قیمت دلار باعث افزایش قیمت مواد اولیه، شیر خام و مواد مصرفی می‌شود و خیلی از اقلامی که در تولید استفاده می شوند از خارج کشور وارد شده و وابستگی صددرصدی به دلار دارند که با افزایش خیلی ما را آزار می‌دهند و مدیریت کردن در شرکتهای تولیدی را سخت کرده است.

بهرامی ادامه داد: هر روز با افزایش قیمت مواد اولیه مواجه هستیم که این موضوع باعث افزایش قیمت تمام کننده شیر خواهد شد و کار را برای ما سخت کرده با این وجود نیروهای خوب و متخصصی در مجموعه ما وجود دارند و تجهیزات خوبی داریم که تلاش خواهیم کرد قطعات وابستگی به خارج از کشور را در داخل با مهندسی مجدد تولید کنیم تا انشالله با همه تلاش ها بتوانیم روی پای خودمان بایستیم و چرخ این شرکت بچرخد.

وی تاکید کرد: ما به تنها چیزی که فکر نمی کنیم تعدیل نیرو است و فقط به افزایش خط تولید فکر خواهیم کرد و تلاشمان این است که با افزایش تولید، اشتغال زایی بیشتری صورت بگیرد.

انتهای پیام/