افتتاح سومین خانه مهارت” کوی علی آباد “خرم آباد

در راستای طرح های تسهیل گرانه،توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست،رونق اشتغال در مناطق حاشیه‌نشین و کمتر برخوردار و کاهش آسیب‌های اجتماعی، خانه مهارت محله “کوی علی‌آباد” افتتاح شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، به همت اداره‌کل آموزش فنی و حرفه ای لرستان و با حمایت مؤسسه خیرین باب‌الحوائج محله کوی علی‌آباد با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین روزبهانی امام‌جماعت مسجد و جمعی از خیرین محل، در راستای طرح های تسهیل گرانه، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست، رونق اشتغال در مناطق حاشیه‌نشین و کمتر برخوردار و کاهش آسیب‌های اجتماعی، خانه مهارت محله “کوی علی‌آباد” افتتاح شد.

علیرضا تیموری معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی فنی و حرفه ای ضمن ابراز خرسندی از تحقق و ترویج آموزش‌های مهارتی در محلات کمتر برخوردار، گفت: از مهم‌ترین جوامع هدف در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مهارت آموزی زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست و توانمندسازی اقشار مختلف مناطق حاشیه‌نشین در سطح استان است.

وی افزود: راه‌اندازی خانه‌های مهارت و اجرای دوره‌های مهارتی نوین و بر اساس نیازسنجی در این مناطق، شرایط ایجاد و رونق کسب‌ و کار و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق را فراهم می‌کند.

تیموری اظهارداشت: بانوان بدسرپرست و بی سرپرست که در این مکان آموزش می‌بینند می‌توانند پس از کسب مهارت، گواهینامه دریافت و از تسهیلات اشتغالزایی نیز بهره‌مند شوند.

وی در پایان تاکید کرد: این اداره‌کل و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خرم‌آباد، با تمام ظرفیت و توان خود در توسعه و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در این مناطق به کار خواهد بست تا با اشتغال‌آفرینی و بهبود و رونق کسب‌وکار، به کاهش آسیب‌های ناشی از فقر و بیکاری در این منطقه کمک کند.

در ادامه “رسول پاکدل “از فعالین فعالیت های اجتماعی و مدیر موسسه خیریه باب الحوائج (ع) کوی علی آباد گفت: از ماموریت های مهم موسسه، شناسایی محرومان واقعی و زدودن غبار فقر و نداری از چهره این منطقه محروم و حاشیه نشین است.

پاکدل، سالیان متمادی است که خدمات ارزنده و شایسته ای را به اقشار آسیب پذیر کوی علی آباد شهرستان خرم آباد عرضه داشته و در همین راستا، چندی پیش وی بعنوان “شهروند مسئولیت پذیر” برگزیده شد.

هم‌اکنون دوره‌های مهارت‌آموزی خیاطی و کارگاه‌ رایانه Icdl زیر نظر مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شهرستان خرم آباد، در این خانه مهارت درحال اجرا می باشد.

انتهای پیام/