افتتاح هنرستان ۲۴۰ نفره شهرستان دورود در دهه فجر امسال

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان به بیان اقدامات و پروژه های در حال احداث شهرستان دورود پرداخت و گفت:هنرستان ۲۴۰ نفره در این شهرستان در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

به گزارش همای سعادت آنلاین، در ادامه تلاش ها در جهت رفع و کاهش مشکلات زیر ساختی فضاهای آموزشی،” یونس بهاروند ایران نیا “مدیر کل نوسازی مدارس و “رضا عزتی “سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان، با حضور در شهرستان دورود از هنرستان ۲۴۰ نفره و دبستان سمیه بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند اجرایی پروژه های آموزشی این شهرستان قرار گرفتند و در ادامه با حضور در دفتر فرماندار، به بررسی وضعیت نوسازی و تجهیز مدارس این شهرستان پرداختند.

مدیرکل نوسازی مدارس به بیان اقدامات و پروژه های در حال احداث شهرستان دورود پرداخت و گفت: در خصوص هنرستان ۲۴۰ نفره، تلاش خواهیم تا در دهه فجر امسال افتتاح شود.

وی اذعان داشت: متاسفانه این شهرستان از حیث سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و تمام هم و غم ما ساخت مدارس جدید برای تعادل و ایجاد عدالت آموزشی در سراسر استان است.

سرپرست آموزش و پرورش استان هم ضمن قدردانی از زحمات مدیرکل و کارکنان نوسازی مدارس گفت: اهمیت ساخت مدرسه بر کسی پوشیده نیست و در واقع، کار اصلی نخبه پروری را نوسازی مدارس با ایجاد فضای آموزشی در جای جای کشور انجام می دهد.

عزتی افزود: زیبنده میهن عزیز اسلامی ما نیست که شاهد کاستی و کمبود سرانه فضای آموزشی برای دانش آموزان باشیم، لذا انتظار دارم نوسازی مدارس استان با تمام تلاش و توان خود و با ترغیب خیرین مدرسه ساز و جذب اعتبارات لازم این امر مهم را سامان دهد. تا همکاران آموزشی ما با دغدغه کمتری به مسائل آموزشی بپردازند تا شاهد رشد و شکوفایی استعداد های دانش آموزان باشیم.

حجت اله لطفی زاده، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دورود هم به نیازمندی های فضاهای آموزشی شهرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به جمعیت بالای دانش آموزان شهرستان و مهاجر پذیر بودن این شهرستان، متاسفانه با کمبود فضای آموزشی بویژه در مناطق تازه ساز شهری مواجه هستیم و در قسمت بافت فرسوده و قدیمی شهر نیز مدارس فرسوده شده اند و نیازمند بازسازی و تعمیر آنها هستیم.

وی افزود: باتوجه به تفاهم نامه ها و دستورالعمل های وزارتی در زمینه هنرستان، با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم و امیدواریم با هماهنگی های صورت گرفته، به زودی هنرستان ۲۴۰ نفره افتتاح شود و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

لطفی زاده با اشاره کمبود تجهیزات در مدارس شهرستان دورود، خواستار توجه ویژه به این شهرستان شد و تصریح کرد: در زمینه تجهیزات اداری و آموزشی بویژه هوشمند سازی مدارس نیز با کمبود امکانات مواجه هستیم و برای تجهیز بیشتر مدارس و هوشمند سازی مدارس، به کمک ویژه اداره کل نوسازی مدارس نیازمندیم.

انتهای پیام/