افتتاح ۳ واحد آموزشی در لرستان

سه واحد آموزشی _ تربیتی با ۸ کلاس درس به همت موسسه خیریه مهر گیتی و مشارکت دکتر محمدی زاده خیر مدرسه ساز افتتاح شد.

به گزارش همای سعادت ،در این مراسم دکتر گیتی نژاد مدیر موسسه مهر گیتی
با اشاره به وقوع سیل در سال ۹۸ اظهار داشت : پس از حادثه سیل بنده بهمراه زنده یاد مهندس حیدری بازدیدی از این مناطق داشتم و در همان بازدید تصمیم گرفتم که ۵ مدرسه را در این مناطق احداث کنم که خوشبختانه تعهدات ما افزایش یافت و تا کنون ساخت ۲۱مدرسه را در لرستان متعهد شده ایم.

وی افزود : ساخت مدرسه در واقع زیربنا ، پایه و اساس ساخت جامعه ای هوشمند ، متمدن ، شاد ، نوآور و فعال است و دکتر محمدی زاده با درک صحیح این رکن اساسی و با هدف پرورش دانش آموزان مستعد لرستانی ، وارد این عرصه خطیر شده اند.

مدیر موسسه مهر گیتی تصریح کرد : موسسه ای که من عنوان مدیریت آنرا برعهده دارم با هدف رفع تنگناهای آموزشی پا به عرصه گذاشته است و با جذب خیرین ارجمند مدرسه ساز از ابتدای تشکیل آن تا کنون ۵۵۲ مدرسه در قالب ۲هزار و ۲۱ مدرسه را احداث و در اختیار دانش آموزان قرار داده است .

در ادامه دکتر مجید محمدی زاده خیر مدرسه ساز ضمن قدردانی از عوامل اجرایی ساخت مدارس به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت :۴مدرسه بنام مدارس قلم در لرستان به بهره برداری می رسند که هدف ایجاد آنها پرورش دانش آموزان عزیز بعنوان آینده سازان میهن عزیزمان بوده و مبنای نام گذاری این مدارس آیه ی شریفه ( ن و القلم )بوده است .

مهندس رضوی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان نیز ضمن تشکر و قدردانی از خیرین مدرسه ساز ، بعنوان سومین سخنران این مراسم با شکوه اظهار داشت : بسیار امیدواریم با تزریق بموقع اعتبارات عمرانی دولت و مشارکت خیرین ارجمند مدرسه ساز ، روند ساخت مدارس با شدت و حدت بیشتری پیگیری شود تا در آینده شاهد برچیده شدن همیشگی واژه کم برخوردار آموزشی در سطح کشور عزیزمان باشیم

غفوری نژاد بعنوان آخرین سخنران آیین افتتاح این مدارس ، بیان داشت : بیش از ۳۰ درصد فضاهای آموزشی استان نیازمند بازسازی هستند و برای رفع این معضل نیازمند مشارکت بیش از پیش خیرین ارجمند مدرسه ساز هستیم .

وی ضمن قدردانی از مشارکت خانم گیتی نژاد و دکتر محمدی در ساخت مدارس در مناطق کم برخوردار لرستان ، تصریح کرد : سهم خیرین در ساخت مدارس استان لرستان ۱۰ درصد است و البته مشارکت بنیاد مهر گیتی ، زبانزد است به نحویکه این موسسه تا کنون اقدام به ساخت ۲۱ مدرسه در قالب ۹۰ کلاس درس در لرستان کرده است.

مدیر کل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به روند ساخت مدارس در سه منطقه بیرانشهر ، زاغه و ازنا که شاهد افتتاح مدارس بودند ، یادآور شد :بیش از ۹۵ درصد مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده اند و در حوزه ساخت هم هم اکنون ۸ واحد آموزشی ، ورزشی در قالب ۲۱ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان در دست ساخت است و این مهم درحالی اتفاق افتاده است که همه اعتبارات ما ۱۳۰ میلیارد تومان است ، یعنی یک دهم کل اعتبارات نوسازی مدارس لرستان در راستای محرومیت زدایی به بخش بیرانشهر اختصاص یافته است.

غفوری نژاد در ادامه از روند ساخت مدارس در بخش زاغه به ارائه آمار پرداخت و گفت : در بخش زاغه ۹۵ فضای آموزشی وجود دارد که از این میزان ۱۲ واحد بصورت مدارس کانکسی برگزار می شود و ما بسیار امیدواریم خانم دکتر گیتی نژاد بعنوان مادر مدرسه سازی ، در راستای رفع محرومیت این منطقه اقدام کنند.

وی افزود :هم اکنون عملیات اجرایی ۹مدرسه در قالب ۲۱کلاس درس با اعتبار کلی ۹ میلیارد تومان در بخش زاغه در دست اقدام است و امیدواریم تا پایان سالجاری ،ساخت ۸ مدرسه از این تعداد به پایان برسد .

انتهای پیام/