امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان و شرکت شهرک‌های صنعتی

سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان تفاهم‌نامه همکاری در خصوص ارائه خدمات مهندسی با شرکت شهرک‌های صنعتی استان به امضا رساند.

به گزارش همای سعادت به نقل از روابط عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان، طی جلسه‌ای که با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی، رئیس سازمان و اعضای هیئت‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان در محل سالن جلسات سازمان نظام‌مهندسی استان برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان شرکت شهرک‌های صنعتی در خصوص ارائه خدمات مهندسی به امضا رسید.

مهندس منوچهر ماهرو بختیاری رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان لرستان در این جلسه اظهار داشت: جهت احیاء تفاهم‌نامه فی‌مابین سازمان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان که در سالیان گذشته مغفول مانده بود با برگزاری جلسات متعدد، تفاهم‌نامه مورد ویرایش مجدد قرار گرفت تا بتوانیم این همکاری را برای ارائه خدمات بهتر در سطح استان اجرایی کنیم.

وی افزود: از مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی به‌عنوان دومین مرجع صدور پروانه، درخواست داشتیم هر پروژه‌ای که در شرکت شهرک‌های استان قراراست احداث شود جهت ارائه خدمات مهندسی در بخش‌های نظارت و طراحی به سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان ارجاع داده شود.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان لرستان به برگزاری دوره آموزشی تخصصی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه ساختمان‌هایی که در شهرک‌ها ساخته می‌شوند، صنعتی می‌باشد و نیاز به طراحی و نظارت خاصی دارند، لازم می‌باشد یک دوره آموزشی با همکاری شرکت شهرک‌ها برای علاقه‌مندان به این موضوع برگزار تا کیفیت کار نظارت و طراحی بیشتر شود.

در ادامه جلسه بختیار رازانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان بیان داشت: اعتقاددارم هرگونه ساخت‌وساز باید زیرمجموعه سازمان نظام‌مهندسی و با نظارت این سازمان باشد که این موضوع قانونی نیز می‌باشد.

وی اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی از معدود دستگاه‌هایی هست که پروانه ساخت و پایان کار را خود شرکت شهرک‌ها صادر می‌کند و اگر صادرکننده پروانه و پایان کار خود شهرک‌ها باشد و در بحث نظارت و طراحی نیز غافل شویم ممکن است خطرات زیادی به دنبال داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان تصریح کرد: در همین راستا خواستاریم تا تمام امور ساخت‌وساز در حوزه نظام‌مهندسی باشد و انتظار داریم که یک نفر در سازمان نظام‌مهندسی پاسخگو در حیطه ساخت‌وساز شرکت شهرک‌ها باشد و در این خصوص نمایندگی‌های سازمان نظام‌مهندسی در شهرستان‌ها نیز توجیه شوند.

رازانی در پایان اشاره کرد انشاالله این تفاهم‌نامه منجر به نتیجه خوبی شود، چون ما به دنبال آن نیستیم که این تفاهم‌نامه به‌صورت صوری باشد و امیدواریم این مسئله در سراسر استان اجرایی شود.

انتهای پیام/