انتخاب چگنی به عنوان پایلوت معدن هوشمند در لرستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از انتخاب چگنی به عنوان شهرستان پایلوت معادن هوشمنداین استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، “احمدرضا دالوند” روز یکشنبه در جلسه شورای معادن استان با بیان اینکه مصوبات جلسه باید قید زمان بندی داشته باشند تا نتیجه لازم بدست‌ آید، اظهار کرد: هوشمند‌سازی سیستم کنترل و نظارت معادن سنگ باعث جلوگیری از پایمال شدن حقوق دولتی و همچنین استخراج بیش از حد مجاز می‌شود.

وی افزود: در استخراج معادن به صورت سنتی و صدور بارنامه امکان خطا وجود دارد، از این‌رو نیاز است سیستم کنترل معادن هوشمندسازی شوند.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، گفت: به منظور کنترل و نظارت دقیق فرآیند استخراج، بارگیری و توزیع مواد برداشتی معادن ، شهرستان چگنی به عنوان پایلوت انتخاب شد.

وی افزود: باسکول‌های دیجیتال که به سیستم الکترونیکی متصل هستند نصب می شوند و از این طریق اطلاعات حجم برداشتی بر روی باسکول‌های دیجیتال ثبت می‌شود، سپس از طریق جی پی اس نصب شده روی ماشین‌های حمل سنگ تا مقصد کنترل می‌شوند.

 دالوند یادآورشد: همچنین از پهپاد‌هایی که می‌توانند وضع موجود معادن سنگ را اسکن کنند استفاده خواهد شد تا از این طریق حجم برداشت عملیات یکساله مشخص شود.

 وی افزود:چنانچه سه مورد ذکر شده به نتیجه لازم برسند درصد بالایی از مشکلات استان در حوزه معادن حل خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: امسال حقوق دولت از معادن سنگ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/