انعقاد تفاهم نامه همکاری با قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه لرستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان از انعقاد تفاهمنامه همکاری با قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان در راستای اجرای فعالیت های فرهنگی در مناطق کم برخوردار خبر داد.

به گزارش همای سعادت به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، احمدحسین فتایی؛ با اعلام این خبر گفت: بر اساس این تفاهم نامه همکاری که امروز چهارشنبه هفتم آبان ماه به امضاء رسید، این اداره کل با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان، برنامه های فرهنگی، هنری و قرآنی را با هدف بهره مندی کودکان و نوجوانان مناطق کمتر برخوردار و توسعه یافته استان به اجرا در می آورد.

وی افزود: بر این اساس برگزاری یادواره های شهداء به ویژه شهدای دانش آموز، تشکیل گروه های سرود، تئاتر و تواشیح، برگزاری مسابقات فرهنگی با رویکرد تربیتی و با هدف ارتقاء مهارت ها و دانسته های دینی، تبلیغ و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در خانواده با محوریت مادر و تبلیغ و ترویج معارف اسلامی و قرآنی با استفاده از ظرفیت های همچون حفظ قرآن و احادیث برخی از تعهدات این اداره کل خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ،ادامه داد:همچنین تجهیز کتابخانه های مدارس و مساجد و برگزاری مسابقات کتابخوانی در روستاها، برگزاری اردوهای فرهنگی تربیتی ویژه دانش آموزان و معلمان، تهیه و تولید نرم افزارهای آموزشی با محوریت کاهش آسیب های رسانه محور برای نوجوانان و احیاء سنت های حسنه بومی و محلی با استفاده از فعالیت های فرهنگی و هنری از دیگر وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این تفاهمنامه است.

فتایی در پایان خاطر نشان ساخت:سایر دستگاه های فرهنگی استان نیز در قالب همین تفاهم نامه، مجری برگزاری و اجرای فعالیت های فرهنگی مرتبط با شرح وظایف خود خواهند بود.

انتهای پیام/