انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی و جمعیت هلال احمر لرستان

اداره کل کتابخانه های عمومی و جمعیت هلال احمر لرستان، با هدف توسعه فعالیت های فرهنگی و بهره‌مندی از امکانات و ظرفیت یکدیگر، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش همای سعادت آنلاین،مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های کارکنان و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در جریان بحران های مختلف و ارائه گزارشی در خصوص فعالیت کتابخانه های عمومی استان، گفت: کتابخانه های عمومی در راستای انجام وظیفه اصلی خود یعنی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، به دنبال، تعامل با سایر دستگاه های اجرایی استان در جهت ترویج فرهنگ مطالعه است.

سید سجاد راستخانه با ابراز امیدواری از عملیاتی شدن تفاهم نامه همکاری، ادامه داد: جمعیت هلال احمر با توجه به ساختار سازمانی و گستردگی افراد مرتبط با این دستگاه، علاوه بر بحث امداد رسانی در بحران از ظرفیت فرهنگی بالای نیز برخوردار است. با برنامه ریزی دقیق می توان از این ظرفیت بزرگ در راستای ترویج بیش از پیش فرهنگ کتاب و کتابخوانی بهره مند شد.
 

“محمد قدمی”مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان نیز در این نشست بیان داشت: مقوله آموزش و ترویج فرهنگ های مفید، یکی از ارکان اصلی ساختار جمعیت هلال احمر است.

وی افزود:معاونت آموزش و پژوهش این دستگاه با امدادگران و دواطلبان زیادی در ارتباط است و در این زمینه پتانسیل فرهنگی و اجتماعی کتابخانه های عمومی، بازوی توانمندی در تحقق پیشبرد اهداف فرهنگی و آموزشی جمعیت بوده و انعقاد این تفاهم نامه آغاز فصل نوینی از همکاری های مشترک میان دو دستگاه است.

قدمی، با ابراز خرسندی از همکاری مشترک با کتابخانه های عمومی استان، گفت : گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در اولویت فعالیتهای جمعیت هلال احمر قرار دارد و این جمعیت در برنامه ریزی های خود به این مسئله مهم توجه کافی داشته و از این ابزار استفاده می کند و انعقاد این تفاهم نامه موجب باکیفیت تر شدن برنامه های فرهنگی هلال احمر به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی، خواهد شد.

اجرای برنامه های فرهنگی آموزشی، جلسات و نشست های تخصصی معرفی کتاب، ارائه خدمات فرهنگی به جامعه هدف جمعیت هلال احمر و ایجاد کتابخانه های عمومی مشارکتی در اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی در جهت ارتقاء سطح ایمنی و خود امدادی و دگر امدادی از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.
 
انتهای پیام/