با حضور معاون رئيس جمهور؛

اولین جشنواره تجلیل از خانه‌های محیط زیست برتر کشور در لرستان برگزار می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از برگزاری اولین جشنواره ملی"تجلیل از خانه‌های محیط زیست برتر کشور" در خرم آباد خبر داد.

به گزارش همای سعادت، علی سالاروند در گفت و گو با رسانه ها اظهار داشت:در جهت تحقق شعار سال مقام معظم رهبری مدظله‌العالی ” جهش تولید با مشارکت مردم” و در راستای شعار ” دولت مردم- ایران قوی”،اولین همایش ملی تجلیل از خانه‌های محیط زیست برتر کشور با حضور دکتر علی سلاجقه،معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط کشور و مسئولین کشوری و استانی و خانه‌های برتر محیط زیست سراسر کشور در ۲۵ اردیبهشت در شهرستان خرم آباد برگزار می‌شود.

وی افزود:این جشنواره در راستای اصل پنجاهم قانون اساسی، به‌عنوان نخستین همایش تحقق شعار سال کشور در حوزه مشارکت مردمی است که در واقع بستری مناسب برای افزایش تعامل و همکاری اساتید، محققان، صاحب‌نظران، مدیران، تصمیم‌گیران، تصمیم‌سازان، کارشناسان و کلیه افراد دلسوز و مسئول در حوزه محیط‌زیست، به ‌منظور نیل به مدیریت مشارکتی سرزمینی با حداقل مشکلات زیست محیطی را فراهم می‌آورد.

سالاروند با اشاره به اینکه خانه‌های محیط زیست در واقع بعنوان حلقه‌های میانی، در راستای احصای مشکلات زیست محیطی با استفاده از ظرفیت خود مردم ایجاد می‌شوند، عنوان کرد:مردم مشکلات زیست محیطی را در این خانه‌ها پیگیری و با همکاری محیط زیست نسبت به حل و فصل آن‌ها اقدام می‌نماید.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه خانه‌های محیط زیست را می‌توان یکی از تجربه‌های موفق و یا حتی بزرگترین مردمی سازی با رویکرد مشارکتی سازمان حفاظت محیط زیست دانست که مردم در این خانه‌ها در کنار مسئولان، مسائل و مشکلات زیست محیطی را پیگیری و چاره اندیشی می‌کنند.

اولین جشنواره ملی تجلیل از خانه‌های برتر محیط زیست کشور، در تاریخ ٢۵ اردیبشهت ماه سال جاری در شهرستان خرم آباد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/