ایجاد مرکز آموزشی جوار کارگاهی برای زنان سرپرست خانوار در خرم آباد

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان از ایجاد مرکز آموزش جوار کارگاهی با هدف توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار خبرداد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، علی جهانی صبح امروز در جلسه هم اندیشی با حجت الاسلام و المسلمین عباس زاده معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره توانمند سازی و دستیابی به استقلال مادی ، معنوی و خودکفایی بانوان سرپرست خانوار و بد سرپرست در خرم آباد، اظهار داشت: نگرانی از آیندهای مبهم و نبود تضمین برای تأمین نیازهای زندگی، عدم پشتیبانی عاطفی، احساس عدم امنیت اجتماعی، عدم مهارت کافی برای اشتغال از مهمترین دغدغه های زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست می باشد که باید در این زمینه نسبت به رفع این مشکل با همکاری همه دستگاههای اجرایی استان برنامه ریزی کنیم .

وی با بیان اینکه در این خصوص با همکاری و تعامل با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان شناسایی این افراد را در دستور کار قرار داده ایم،افزود: با همکاری این نهاد مردمی یک مرکز آموزشی جوار کارگاهی در مسجد فاطمه الزهرای خرم آباد ایجاد خواهد شد و زمینه آموزش،توانمند سازی و در نهایت ایجاد مشاغل خانگی برای آنها فراهم خواهد شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه در روند تربیتی شاهد هستیم که زنان سرپرست خانوار دارای مشکلات عدیده  اقتصادی، معیشتی، اجتماعی و.. هستند ، تصریح کرد: از تمام ظرفیت ها به ویژه توان سازمان های مردم نهاد در راستای فرهنگ سازی و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست در استان به صورت برنامه های کوتاه مدت؛ارزیابی و تبدیل آن به برنامه بلند مدت و مستمر گام بر می داریم.

جهانی در پایان گفت:در ایجاد این مرکز آموزشی جوار کارگاهی ابتدا این اداره کل با تجهیز امکانات و آموزشهای لازم در زمینه خیاطی با اداره کل اوقاف استان همکاری می کند.

انتهای پیام/