ایجاد کتابخانه در ۱۸ هزارخانه‌ بهداشت کشور/عزم دولت برای هموار کردن مسیر تعالی فرهنگ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در۱۸ هزار خانه بهداشت،کتابخانه ایجاد می‌شود،گفت:دولت مصمم است همه گره‌های فرهنگی را باز و مسیر تعالی فرهنگ را هموار کند.

به گزارش همای سعادت آنلاین،محمدمهدی اسماعیلی،عصر جمعه در آیین بهره‌ برداری از فاز نخست کتابخانه مرکزی خرم‌آباد،ضمن قدردانی از نماینده ولی فقیه و استاندار لرستان برای اهتمام ویژه در رفع مسائل فرهنگی استان، اظهار کرد:یکی از مشکلات و معضلات جدی در اداره امور کشور مجموعه پروژه‌هایی است که سال‌هاست کلنگ خوردند و تاحدودی پیشرفت داشتند و متاسفانه به دلایل متعدد نیمه کاره رها شده بودند.

وی افزود:اقتضای شعار عدالت فرهنگی دولت انقلابی و مردمی این است که همه بخش‌های کشور بتوانند استعدادها و ظرفیت‌های خود را بالفعل کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر نیاز به یک تحرک جدی دارد، بیان کرد:در کتابخانه‌ها با یک شبکه گسترده روبرو هستیم و هم‌اکنون حدود یک هزار کتابخانه در کانون‌های پرورش فکری وجود دارد و علاوه بر کتابخانه‌های دانشگاهی،بیش از ۱۰ هزار مسجد کشور نیز کتابخانه دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،گفت:بعد از اربعین حسینی، تفاهم‌نامه‌ای با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعقد خواهد شد که در ۱۸ هزار خانه بهداشت کشور،کتابخانه در عمق روستاها و مناطق محروم ایجاد می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه ایران جغرافیای فرهنگی بزرگی دارد،افزود: جغرافیای فرهنگی از شرق تا عمق چین،در شبه قاره هند، پاکستان، افغانستان،آسیای میانه و تاجیکستان حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم شهر «دربند» روسیه برای دیدار از ایران و داشتن پیوندهای فرهنگی عمیقی اشتیاق دارند،بیان کرد:طبیعی است باید طلایه‌دار حوزه فرهنگی در منطقه باشیم که به برکت انقلاب اسلامی،خون شهدا و حضور رهبر حکیم و فرزانه،ملت آگاه و شهدا با فاصله بسیار زیاد، در منطقه اول هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بیان کرد:رهبر معظم انقلاب نویسنده و شخصیت فرهنگی تراز اول هستند که نظیر ندارند،آثار ایشان دهه ۴۰ در حوزه‌های مختلف علمی،کارهای فاخر، شب‌های شعر و بازدیدهای سه ساعته ایشان از نمایشگاه کتاب باعث افتخار است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه مسیر انقلاب اسلامی،یک حرکت کاملا فرهنگی است، ادامه داد:حوزه فرهنگ در عرض سایر حوزه‌ها نیست،بلکه اصل حرکت انقلاب اسلامی حوزه فرهنگی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:سرانه مطالعه در کشور بدون احتساب ادعیه،قرآن و کتاب‌های آموزشی ۳۳ دقیقه است و نیاز داریم حوزه‌های سخت‌افزاری کتابخانه‌ها گسترش یابند.

وی افزود:دولت مصمم است همه گره‌های فرهنگی را باز و مسیر تعالی فرهنگ را هموار کند،به همین منظور از هنرمندان، اصحاب فرهنگ،قلم و رسانه حمایت می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شبکه کتابخانه‌ای مدرن‌ترین شبکه فرهنگی ماست و محل گره خوردن همه اقشار فرهنگی در کشور هستند و کتابداران باید به عنوان هادیان فرهنگی در این مراکز حاضر باشند و ضمن انجام ماموریت خود بتوانند فعالیت‌های فرهنگی را معرفی کنند.

انتهای پیام/