بازگشت شرافتمندانه زندانیان به جامعه ؛ حاصل اثرگذاری برنامه های فرهنگی است

مدیرکل زندان های لرستان در دیدار با مدیرکل امور کتابخانه ها در محل این اداره کل بر لزوم توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در زندان ها تأکید کرد .

به گزارش‌پایگاه خبری همای سعادت آنلاین ، عبدالمجید کشوری،اظهار داشت : یکی از بهترین ابزارها برای کاهش آسیبها در زندان ، ارتقاء توانمندی زندانیان در حوزه های مختلف است .

وی، تقویت مقوله کتابخوانی در زندانها را مورد اشاره قرار داد و افزود : کتاب بعنوان یک ابزار مهم در ترسیم و ساخت نگرش انسانها و موضوعیت بخشیدن به شیوه تفکر در زندگی ؛ می تواند بعنوان یک راهنمای قابل اعتماد عمل کند .

کشوری تصریح کرد : رابطه بسیار معناداری میان میزان سرانه مطالعه زندانیان و آسیبهای درون زندان وجود دارد .

این مقام مسئول با تأکید بر لزوم نیازسنجی و ذائقه شناسی در زندانها خاطرنشان کرد : به نظر می رسد در زمینه توزیع کتاب در زندانها با توجه به علاقه مندی بیشتر زندانیان به برخی عناوین کتابها همچون رمان ، روانشناسی ، داستان و … لازم است تخصصی تر به موضوع نگاه شود .

در ادامه مدیرکل امور کتابخانه های استان در این دیدار ضمن استقبال از گسترش همکاریها بر لزوم بروزرسانی تفاهمنامه های منعقده تأکید کرد .

فرشته طهماسبی اظهار داشت : در زندانها از کتاب استقبال خوبی بعمل می آید و همین موضوع انگیزه ما را برای ارائه خدمات مطلوب تر را بالا می برد .

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ کتابخوانی از فاکتورهای مهم اصلاحی و تربیتی است بیان داشت : یک کتاب خوب با توجه به ماهیتی که دارد و پیامی را که به مخاطب انتقال می دهد می تواند در تعیین مسیر زندگی انسانها کاملا مؤثر عمل کند لذا تأکید ما به همگان بر مطالعه کتابهای فاخر است .

طهماسبی ضمن اشاره به حضور زندانیان در جشنواره های مختلف از جمله جشنواره رضوی اظهار داشت : هرچه تلاش ما بر مشارکت بیشتر زندانیان و خانواده های آنان در برنامه های حوزه کتاب افزایش یابد طبیعتا از آسیبهای اجتماعی کاسته خواهد شد .

شایان ذکر است، در این دیدار تفاهمنامه جدید توسعه همکاری های میان دو مجموعه پس از بروزرسانی توسط مدیران کل زندانهای استان و نهاد کتابخانه های عمومی لرستان مبادله شد .
انتهای پیام /