بانوان نقش موثری در تامین سلامت خانواده و در حوزه های اجتماعی دارند

مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان،گفت:بانوان ، به عنوان مدیر خانواده، نقش پر رنگی در تامین سلامت ،بهداشت خانواده و در اجتماع دارند.

به گزارش همای سعادت از خرم‌آباد، ناهید پرویز پور، در بازدید از کارگاه تولیدی ماسک در فنی و حرفه ای خواهران خرم آباد، به نقش تاثیرگذار بانوان در برهه های مختلف از جمله در زمان جنگ تحمیلی و در میادین جنگ اشاره کرد و اظهار داشت : زنان به عنوان مدیر خانواده، موظف به تامین بهداشت و سلامت روحی و روانی خانواده هستند که این وظیفه سنگینی است.

 

وی، افزود: در شرایط کنونیِ شیوع ویروس کرونا نیز زنان نقش های متفاوتی در مدیریت و کنترل این ویروس دارند.

 

مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان، به نقش تاثیر گذار پویشِ در خانه بمانیم اشاره کرد و گفت: زنان توانستند از لحاظ عاطفی و روحی ، سلامت خانواده را تامین کنند و افراد خانواده را در خانه نگه دارند و این پویش در استان ما و در کل کشور، بخوبی اجرا شد.

 

پرویز پور ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا ، شیوه تغذیه هم با تغییراتی مواجه شده و به گفته کارشناسان ، باید ایمنی بدن در مقابل این ویروس بالا باشد ، که زنان در این بخش هم میتوانند سبد تغذیه خانواده را به خوبی تامین کنند.

 

مدیر کل امور بانوان استانداری، به حضور بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت : در این برهه حساس ، زنان در خانه محصور و محدود نشدند و در تولید نیازهای ضروری از جمله ماسک ، همکاری زیادی دارند ، تا جاییکه خیلی از تولیدی های ما را بانوان به عنوان مسئولین سازمانهای مردم نهاد و سمن ها، مدیریت میکنند و بسته های بهداشتی را با همکاری خیرین ، بین مردم مناطق حاشیه نشین و کم بضاعت و زنان سرپرست خانوار، توزیع میکنند.

 

پرویز پور در پایان، ابراز امیدواری کرد که با همکاری مردم و ادامه طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی ، بتوانیم از این بحران ، با تلفات کمِ انسانی، نجات پیدا کنیم.

انتهای پیام/