بانک اطلاعاتی نویسندگان لرستان تشکیل می شود

احمدی گفت:با توجه به ظرفیت‌های فراوان افرادی که در حوزه نویسندگی در لرستان فعالیت می کنند برای سامان‌دهی آن‌ها بانک اطلاعاتی نویسندگان تشکیل می شود‌.

به گزارش همای سعادت آنلاین،ظهر امروز دوشنبه ۱۴ شهریور ،منصور احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در نشست با هیأت رئیسه انجمن داستان استان، اظهار داشت: برای تأمین بخشی از زیرساخت‌های فرهنگی و ابزار فرهنگی به همکاری نویسندگان توانمند استان نیاز داریم.

وی افزود: درصورتی که انجمن داستان بتوانند کتاب پژوهشی با موضوع بحران جمعیت، کم شدن موالید، تشویق، ترغیب، تبلیغ خانواده‌ها برای فرزندآوری آماده کنند این اداره کل، کلیه مراحل آماده‌سازی و چاپ کتاب را بر عهده خواهد گرفت و آن را حمایت خواهد کرد.

احمدی گفت: مخاطب این کتاب می‌تواند کودکان، نوجوانان، مسئولین، و همه اقشار جامعه باشند،‌ کتاب پژوهشی با موضوع بحران جمعیت می‌تواند زاویه دید چند نویسنده به این موضوع باشد که در نهایت با نام خود نویسندگان منتشر خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه کتاب‌هایی که موضوع آنها نیاز فرهنگی روز هستند و در حوزه درمان آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، درگیری‌های خیابانی‌، خشونت، دزدی، خیانت و … نگاشته شده‌اند مورد حمایت این اداره کل خواهند بود، افزود: در نگارش این آثار و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ظرافت قلم، نوع بیان و زاویه دید مهم است.

احمدی گفت: آثار منتشر شده جهت حمایت در کمیته تخصصی مورد بررسی قرار خواهند گرفت. آثار نفیس در این موضوعات نیز در صورت تایید کمیته مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی به لزوم تهیه بانک اطلاعاتی نویسندگان استان اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که از نظر نویسندگی در لرستان وجود دارد برای سامان‌دهی آن‌ها باید بانک اطلاعاتی نویسندگان را تشکیل دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پیگیری وضعیت بیمه‌ای نویسندگان در صندوق هنر نیز گفت: رایزنی‌های لازم با صندوق هنر در این زمینه صورت خواهد گرفت و سیاست‌گذاری‌های آن مرتبط با صندوق هنر است. 

رئیس انجمن داستان لرستان در این نشست با بیان اینکه داستان جزئی از فرهنگ است،گفت: معتقد هستیم در کنار داستان‌نویسی در لرستان باید اتفاقات فرهنگی دیگری رخ دهد چرا که دغدغه‌های انجمن داستان دغدغه‌های فرهنگی است.

رضا قنبری بیان کرد: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به عنوان متولی فرهنگ استان انتظار داریم در کنار انجمن داستان باشد.

 وی به مشکلات بیمه‌ای نویسندگان اشاره کرد و افزود: بسیاری از نویسندگان در استان آثاری را نوشته‌اند،‌ اما بنا به دلایلی نتوانسته‌اند آثار خود را منتشر و به صورت کتاب به بازار نشر عرضه کنند، اما شرایط بیمه‌ای صندوق هنر به گونه‌ای رقم خورده که برخی را به سمت کتاب‌سازی سوق داده است و این مشکلاتی را برای نویسندگان استان به وجود آورده است.

سید”غلامرضا نعمت‌پور”، معاون هنری، سینمایی و سمعی‌ بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، “رامین صادقی” مدیر مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد، “شهریار قنبری”، رئیس انجمن داستان،” مریم هومان” نائب رئیس و “نرگس طاهریان “عضو هیأت امنای انجمن داستان لرستان اعضای حاضر در این جلسه بودند.

گفتنی است در این نشست مقرر شد جشنواره ادبی داستان‌نویسی با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از سوی انجمن داستان استان برگزار شود.

انتهای پیام/