با فرهنگ سازی می توان حجاب و عفاف را در جامعه نهادینه کرد

نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی و جلسه ستاد راهبردی حجاب و عفاف سال ۱۳۹۹ به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تأکید بر اهمیت مسائل فرهنگی گفت :با فرهنگ سازی می توانیم به مرور بحث حجاب و عفاف را در جامعه نهاد کرد.

دکتر محمود ثمینی در این جلسه ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر گفت: اهمیت تربیت دختر را در نزول سوره مبارکه کوثر می توان دریافت که در دوران جاهلیت خداوندمتعال به پیامبر اکرم (ص) دختری ارزانی داشت که ام الائمه شیعیان جهان قرار گرفت.

وی ،افزود :وقتی بحث حجاب و عفاف مطرح می‌شود می‌خواهیم فضیلت‌های اخلاقی جامعه را ارتقا بخشیم .

دکتر محمود ثمینی با اشاره به اینکه ؛کار فرهنگی را نمی توان با فشار و تحکم انجام داد، گفت: گاهی لازم است مقرراتی وضع شود و به آن مقررات توجه کرد،به عنوان مثال الزاماتی که برای دستگاه‌های مختلف در خصوص ضرورت حجاب و عفاف تعریف شده است به طور خاص در این حیطه قرار می گیرد.

وی ،عنوان کرد: لازم است کارکنان دولت، نهادها و سازمان های مختلف در درون سیستم خودشان به این موضوع توجه و اهتمام جدی کنند .

معاون استاندار با تأکید بر توأمان بودن عفاف و حجاب گفت :در مقوله عفاف و حجاب، گاهی فقط حجاب آن را می‌بینیم و به موضوع عفاف کمتر توجه شده است.

وی مناسب سازی فضای اداری برای بانوان را مهم خواند وگفت: عفت مختص بانوان نیست و آقایان هم باید به مسائل اخلاقی جامعه توجه کنند .

دکتر ثمینی با ذکر این نکته که در رعایت عفت عمومی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب همه آحاد جامعه و دستگاه‌های اجرایی باید مشارکت فعال داشته باشند،گفت :عفت عمومی یعنی تمامی ابعاد موضوع در جامعه و دستگاه های دولتی مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/