برای رفع عقب‌ماندگی‌های لرستان باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم/فرصتی برای اختلاف نداریم

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: برای رفع عقب‌ماندگی‌ها لرستان باید از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم و با بکارگیری خرد جمعی و کمک فرزانگان اصول مد نظر امام راحل را اجرایی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری همای سعادت آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در دیدار خبرگزاری‌های استان لرستان با بیان اینکه، رسانه‌ها باید دارای ویژگی‌هایی در تراز انقلاب اسلامی باشند، گفت: شناختن و شناساندن آرمان‌های انقلاب اسلامی به مردم از این ویژگی‌ها است. شعارهایی که انقلاب اسلامی برای تحقق آنها شکل گرفته و در شکل گیری آنها رسانه‌ها نقش با اهمیتی داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه تداوم انقلاب اسلامی در گرو همراهی و همکاری رسانه‌ها است، نیازسنجی دائمی را از ویژگی‌های رسانه‌ها برشمرد و افزود: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دیگر ویژگی مهم رسانه‌ها است؛ این اطلاع‌رسانی می‌تواند خود را در ایجاد گفتمان عدالت خواهی و آرمان خواهی و مطالبه‌گری نشان دهد.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: رسانه‌ها باید تشخیص دهند که نیاز امروز مردم چیست و این نیاز را به مسوولان بازگو کنند و آنقدر این نیاز را بیان کنند که به یک گفتمان و مطالبه‌گری تبدیل شود.

وی پایبندی به منافع ملی را از دیگر ویژگی رسانه‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: وحدت ملی است که می‌تواند ملتی را در جنگ ۸ ساله سرافرازانه به سر مقصور برساند؛ در کنار همه این‌ها رعایت اخلاق رسانه‌ای است که اهمیت بالایی دارد.

شاهرخی به روند پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: استکبار جهانی ۲۵۰ سال با استفاده از همه ابزار خود برای تسلط بر منابع و فرهنگ ایران تلاش کرد اما رهبری خدایی و معنوی اینها را شناخت و برملا کرد و مردم نیز در کنار او ۲۲ بهمن ۵۷ را رقم زدند.

وی ادامه داد: حال چند سوال مطرح می‌شود‌؛ اول اینکه رهبری که پیروزی ۵۷ را رقم زد آیا برای بعد از آن برنامه‌ای داشت؟ این اصول و برنامه ها کجا هستند و چه چیزی هستند؟

نماینده ولی فقیه در لرستان در تشریح این مبحث اظهار داشت: اصول مربوطه در صحیفه نور آمده است و در حوزه‌های سیاست داخلی، سیاست خارجی، بعد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی توضیح داده شده است.

وی تاکید کرد: تکیه بر آرا مردم، مردمی بودن و غیر اشرافی زندگی کردن حکم‌رانان، دل بستگی مسوولان به مصالح مردم، کار و تلاش همگانی و کار با برنامه از جمله مواردی است که در باب سیاست داخلی باید توجه کرد و در همین راستا مدیران استانی در بخش‌های اقتصاد، فرهنگ و آموزش، امنیت و مسائل رفاهی باید با مردم صحبت کنند و بگویند وظایف خود را تا کجا می‌رسانند.

شاهرخی تصریح کرد: در باب سیاست خارجی ایستادگی در برابر نظام سلطه، برادری با ملت‌های مسلمان، ارتباط با همه کشورها بجز آنهایی که دشمنی می کنند و مبارزه با رژیمی که سودای نیل تا فرات را دارد از مباحث مطرح شده از سوی امام راحل است.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه فرهنگ دفاع قاطع از اهداف اسلامی و عملیاتی کردن آن، تربیت جوانان مؤمن انقلابی پای کار، معونیت گرا، اخلاق مدار و عدالت خواه، ترویج معروف و نفی منکر، ارائه الگوی زن مسلمان، نفی ریاکاری و نفاق در تمسک به دین، مبارزه با مظاهر فحشا در جامعه، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و برخورد قاطع و بدون بی‌رحمی با ناهنجاری‌ها نیز توسط امام خمینی در صحیفه نوز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی در ادامه به اصول امام در اقتصاد اشاره کرد و افزود: تکیه بر اقتصاد ملی و خودکفایی، جلوگیری از قاچاق، عدالت اقتصادی در تولید، توزیع و توسعه متوازن که ما نیز در لرستان در این حوزه کاستی‌هایی داریم که نمایندگان و مدیران دولتی در استان باید این کاستی‌ها را با کار علمی و وحدت برطرف کنند از جمله موارد مربوط به حوزه اقتصادی است.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: دفاع از طبقات محروم، احترام به مالکیت و سرمایه و احترام به کار و کارگر و سرمایه از اصول اقتصادی امام بود.

وی عنوان کرد: با مدیریت عاقلانه و مدبرانه باید بتوانیم اصول مد نظر امام خمینی(ره) را در استان خودمان عملیاتی کنیم و اگر این چنین باشد لرستان با همت مردم و جوانانش و ایمان راسخی که در دل دارند راه امام که راه سازندگی و راه پیشرفت مادی و معنوی است تحقق پیدا خواهد کرد.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: مدیران می‌توانند با بکارگیری خرد جمعی و استفاده از فرزانگان حوزه و دانشگاه اصول امام(ره) را اجرایی کنند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: ملت و استان ما با توانمندی‌های موجود و انسان‌های برجسته‌ای که دارد می‌توانند با بهره‌گیری از تجارب گذشته گام دوم انقلاب اسلامی را با همت بیشتر ادامه دهند و به عنوان الگویی برای دیگر ملت‌ها بدرخشند.

شاهرخی گفت: طبیعی است منصوب ولی فقیه در استان با حمایت، هدایت و نظارت و بهره گیری از هیات‌های اندیشه ورز و استفاده از خرد جمعی در کنار دیگر خدمت گذاران و اصحاب رسانه تلاش می‌کند که به وظیفه خود عمل کند.

وی در ادامه با بیان اینکه لرستان بگونه‌ای تمام مولفه‌های مثبت برای پیشرفت را دارد، دارای آب و منابع فراوان و منابع انسانی و جوانان سرآمد هستیم و همه مولفه‌های رشد و تحول را داریم لذا دلیلی ندارد که مایوس باشیم، فقط باید عوامل عقب ماندگی استان خود را موشکافی کنیم و برای حل مساله و نگاه به آینده برنامه‌ریزی کنیم.

وی تاکید کرد: ما فرصت اختلاف نداریم و باید ظرفیت‌ها را ببینیم و در بعد اقتصادی و فرهنگی برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام/