برقراری عدالت آموزشی مهارتی برای جوانان جویای کسب و کار

کریمی خواستار برقراری عدالت آموزشی و مهارتی و استفاده از ظرفیت های کشوری و استانی برای جوانان جویای کار شهرستان چگنی شد.

به گزارش همای سعادت، فریدون کریمی در سخنرانی قبل از خطبه های این هفته نمازجمعه شهرستان چگنی، که بمناسبت هفته ملی مهارت صورت گرفت، اظهار داشت: رسالت آموزش فنی و حرفه ای کشور تربیت نیروی مهارت دیده جهت ورود به بازار کار است.

وی افزود: دراین راستا آموزش فنی و حرفه ای استان و شهرستان چگنی، زمینه آموزش و ایجاد بستر مهارت جویی را فراهم کرده است و با ارائه خدمات آموزشی مهارتی درسطح وسیعی از اقشار جامعه از جمله متقاضیان جویای کار ،دانشجویان وفارغ التحصیلان دانشگاهی ،مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی ،سربازان وظیفه ،اصناف ،شاغلین درصنایع مختلف ،کمپ های اعتیاد ،هنرستان ها و مدارس آموزش و پرورش، خدمت می کند.

کریمی با تاکید بر اینکه معضل بیکاری شغل نیست بلکه فقدان مهارت آموزش در شهرستان چگنی است،خواستار برقراری عدالت آموزشی مهارتی و استفاده از کلیه ظرفیت های آموزشی مرتبط کشوری و استانی در راه توسعه هرچه بیشتر و در خورشان مردم و جوانان جویای مهارت و کسب و کار در شهرستان چگنی شد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای چگنی بیان کرد: امیدواریم با حمایت‌های امام جمعه و فرماندار شهرستان و مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان شاهد ایجاد رشته های جدید مورد نیاز بازار کار شهرستان، از جمله برق ساختمان ،تعمیرونصب پکیچ های شوفاژ دیواری ،برق خودرو،نصاب دوربین های مداربسته،تاسیسات سرد وگرم،تعمیر لوازم برقی خانگی و تجاری و کولرهای گازی دراین شهرستان باشیم.

در پایان فرماندار و امام‌جمعه شهرستان چگنی از اقدامات و فعالیت های رئیس و کارکنان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان تقدیر کردند.

گفتنی است، از ۳۱ تیر تا ۶ مرداد، به نام هفته ملی مهارت، نامگذاری شده است.

انتهای پیام/