برپایی کاروان شادی «نسیم کرامت» در لرستان

معاون اوقاف لرستان از برپایی کاروان شادی «نسیم کرامت» هم‌زمان با سالروز ولادت امام حسن‌ مجتبی(ع) در لرستان خبرداد.

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، گفت: متأسفانه امسال به‌ خاطر مسئله کرونا و بسته بودن درب بقاع متبرکه برای جلوگیری از شیوع این بیماری، فعالیت‌های فرهنگی مذهبی این بقاع به‌صورت مجازی در حال انجام است.

 

وی افزود: در شب و روز ولادت کریم اهل بیت(ع) از طریق فضای مجازی و کانال‌های امامزادگان در صفحات اجتماعی، برنامه‌های مفید و متنوعی برگزار خواهد شد و علاوه‌ بر این برنامه‌ای توسط سیمای استانی شبکه افلاک در حرم مطهر امامزاده زیدبن علی(ع) خرم‌آباد در حال آماده‌سازی است که در شب میلاد امام حسن‌مجتبی(ع) پخش خواهد شد.

 

عباس‌زاده با بیان این‌که ویژه‌برنامه «نسیم کرامت» نیز در این روز در همه شهرهای استان توسط مراکز افق امامزادگان برگزار می‌شود، اضافه کرد: با توجه به تعطیلی بقاع متبرکه و عدم توفیق محبین اهل‌بیت از حضور در این اماکن و استفاده از مراسم فرهنگی و مذهبی این حرم‌های نورانی، فعالین فرهنگی امامزادگان و روحانیون و هیئت‌های‌امنا امامزادگان بر آن شدند که کاروان‌های شادی را راه‌اندازی کنند و به اجرای برنامه‌های شاد و متنوع در شب نیمه رمضان بپردازند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان ادامه داد: این کاروان شادی با رعایت پُروتکل‌های بهداشتی و بدون حضور فیزیکی همراهی‌کنندگان به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

 

عباس‌زاده با بیان این‌که طرح نسیم کرامت قصد دارد با اجرای برنامه‌های شاد فرهنگی اوقات معنوی خوشی را برای هم‌استانی‌های مؤمن و خداجو اجرا کند، افزود: این مراسم جشن در محلات، کوچه‌ها و خیابان‌های همه شهرهای استان برگزار می‌شود و مردم از بالکن‌ها، تراس‌ها و پنجره‌های منازل خود این کاروان را همراهی خواهند کرد.

 

وی گفت: همچنین رزمایش ضیافت همدلی نیز در نیمه ماه مبارک رمضان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و بسته‌های معیشتی تهیه شده توسط مراکز افق امامزادگان و موقوفات استان به دست نیازمندان خواهد رسید.

 

انتهای پیام