برگزاری جشنواره و نمایشگاه دست‌آفرین‌های هنر ایرانی در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان،گفت:جشنواره و نمایشگاه دست‌آفرین‌های هنر ایرانی در خرم‌آباد برگزار می شود.

به گزارش همای سعادت عطا حسن‌پور اظهار داشت: جشنواره و نمایشگاه دست‌آفرین‌های هنر ایرانی با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان در محوطه باغ گلستان قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی محصولات صنایع دستی، توجه به اشتغال و تولید، ارج نهادن به تلاش‌های فردی و گروهی و شناخت مشکلات، رفع ضعف‌های احتمالی و ارتقاء فعالیت کارگاههای صنایع دستی عنوان کرد و افزود: پوشاک سنتی، صنایع کاغذی سنتی، آبگینه، صنایع چرمی، ساخت و سازهای سنتی، صنایع چوبی و حصیری، صنایع دستی فلزی و صنایع سنگی از جمله رشته‌های فعال در این نمایشگاه خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه نمایشگاه آثار برتر، نشست های تخصصی و تقدیر از هنرمندان صنایع دستی از جمله برنامه‌های جانبی این جشنواره و نمایشگاه است،گفت: برگزاری این رویداد استانی، رشد و توسعه صنایع دستی، آموزش، افزایش تولید و رونق بازار کار هنرمندان صنایع دستی را به دنبال خواهد داشت.

حسن‌پور بیان کرد: نمایشگاه و جشنواره دست‌آفرین های هنر ایرانی از ۲۳ تا ۲۵ ماه جاری در محوطه باغ گلستان “قلعه فلک‌الافلاک” خرم‌آباد برگزار می شود.

انتهای پیام/