بهسازی ورودی غربی بروجرد نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان،گفت :بهسازی و ایمن سازی ورودی غربی استان در مسیر بروجرد به همدان و بخش اشترینان نیازمند جذب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش همای سعادت آنلاین عباس شرفی در جلسه بررسی مشکلات حوزه راهداری شهرستان بروجرد که با حضور نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی و معاون استاندار و فرماندار ویژه بروجرد در محل بخشداری اشترینان برگزار شد،اظهار داشت : در مسیر بروجرد به همدان در محدوده اشترینان در مجموع ۳۰ کیلومتر مسیر رفت و برگشت وجود دارد که برای بهسازی، بازسازی و نصب روشنایی در این مسیر بیش از ۳۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی با بیان اینکه کمبود اعتبارات عمده ترین مانع در اجرای پروژه ها است، اضافه کرد: در اعتبارات سال ۹۹ برای بهسازی مسیر بروجرد به اشترینان برنامه‌ریزی شده، اما اعتبار مورد نیاز تامین نخواهد شد که این مهم نیازمند پیگیری مستمر و جذب اعتبار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۱۷ میلیارد تومان قرارداد پروژه آسفالت در مسیر خرم‌آباد_بروجرد اجرایی شده است در مسیر بروجرد به اراک هم پیمانکاران فعال هستند که براساس آمار موجود بیشترین قرارداد بهسازی و آسفالت متعلق به این شهرستان است.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده شناسایی نقاط حادثه‌خیز در دستور کار قرار گرفته که دو نقطه در مسیر اصلی شناسایی و برخی نیز بهسازی شده است.

‌در ادامه فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ،گفت: برخی مناطق و مسیرهای دسترسی در شهرستان بروجرد از کمترین خدمات محروم هستند و امیدوارم با همدلی و همکاری بین بخشی در جهت خدمات رسانی اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: نمایندگان استان و شهرستان برای دفاع از طرح‌های راهداری و خدمات‌رسانی حمایت می‌کنند و در این راه پشتیبان مدیران استانی و شهرستانی هستند.

مقصودی با اشاره به لزوم ایمن سازی محور بروجرد- بیرانشهر گفت: مسیر بیرانشهر_بروجرد از جمله مسیرهای پرتردد و جایگزین در جاده تهران به جنوب است که به دلیل برخی نواقص موجود، روزانه با تصادفات جاده‌ای همراه است که اصلاح و رفع برخی نقاط حادثه‌خیز می‌تواند موجب بهبود مسیر می‌شود.

رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه بروجرد نیز در این جلسه ، گفت: بهبود و بازسازی مسیر ورودی استان از سمت اشترینان به عنوان یک مطالبه عمومی است که باید اصلاح و بازسازی شود.

وی افزود: ورودی‌های شهر بروجرد از شهرهای مختلف با ترافیک سنگین همراه است که باید ورودی‌های استان در شان مردم و براساس بار ترافیکی اصلاح شود.

گفتنی است ،مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان لرستان همچنین همراه با نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی از ورودی اشترینان، مسیرهای ارتباط روستایی منطقه آبسرده و جاده بیرانشهر_بروجرد بازدید کرد و نسبت به رفع مشکلات حوزه راهداری در منطقه قول مساعد داد.

در این جلسه و بازدید معاونان حمل و نقل و فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام /