بودجه وزارت فرهنگ به ۴ هزار میلیارد افزایش یافت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش بودجه این وزارتخانه به بیش از چهار هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم خبر داد.

محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز در سفر به لرستان و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان لرستان اظهارداشت: توجه به فرهنگ یکی از موضوعات بسیار مهم است که در دولت سیزدهم یکی از اتفاقات مهم در زمینه فرهنگ این بود که یک درصد از بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی به موضوع فرهنگ اختصاص یابد که می‌تواند چندین برابر بودجه فرهنگی باشد.

وی با اشاره به افزایش بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،افزود:زمانی که وزارتخانه را تحویل گرفتیم بودجه این بخش، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که در حال حاضر این رقم به بیش از چهار هزار میلیارد تومان یعنی چهار برابر افزایش یافته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد:در دولت سیزدهم کارهای بزرگی در حوزه فرهنگ رخ داده است،به طوری که مجوز نشر ۱۱۰ هزار جلد کتاب صادر شده و سال گذشته نیز ۱۱ فیلم در جشنواره فیلم فجر اکران شد.

وی عنوان کرد:از دیگر کارهایی که در دستور کار قرار گرفته، حوزه موسیقی است که در راستای ذائقه جوانان با زیست بوم فرهنگ اسلامی، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است،علاوه بر این نیز اجرای سمفونی ویژه بزرگداشت شهدا در استان‌ها نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه شعار محوری وزارت‌خانه «نهضت بازگشت به مساجد» است، تصریح کرد:در ۷۰ شهر محروم بیش از ۱۰۰ هزار نفر را در کانون‌های فرهنگی و هنری آموزش داده‌ایم.

وزیر ارشاد گفت:انقلاب اسلامی و نهضت امام یک مقاومت فرهنگی بود و اکنون ما داریم مسیر سال های گذشته را بر می گردانیم که در این راستا ۱۲۴ اقدام عملی، راهبرد و چشم انداز منتشر کردیم و گزارش عملکرد فصلی را بررسی می کنیم.

همچنین در پایان این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای لوح تقدیر از “محمد میرزاوندی”،خواننده دوران دفاع مقدس قدردانی کرد.

انتهای پیام/