بیمارستان‌ها و مراکز درمانی لرستان در حالت آماده باش قرار گرفتند

مدیر بحران و پدافند غیر عامل علوم پزشکی لرستان گفت:با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناشی مبنی بر بارش شدید باران، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان در حالت آماده باش قرار گرفتند.

به گزارش همای سعادت، سمیرا اشکبوس امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود سامانه بارشی به لرستان از فردا چهارشنبه و تمهیدات اندیشیده شده در این رابطه، اظهار داشت:اعلام آماده باش به همه بیمارستانها، مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ صورت گرفته و ترتیبی اتخاذ شده که به منظور پیشگیری و مدیریت حوادث احتمالی موارد لازم در دستور کار مراکز قرار گیرد.

وی افزود: رؤسا و مدیران شبکه، بیمارستانها، مراکز بهداشتی و درمانی و ستاد و مسئولین مراکز اورژانس ۱۱۵ و سایر مسئولین مرتبط با موضوع باید تا پایان فعالیت سامانه بارشی در حوزه استحفاظی خود حضور داشته و همه مرخصی و مأموریت‌های خارج موضوع مسئولین و پرسنل لغو شود.

مدیر بحران و پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید کرد: اقدامات لازم برای جلوگیری از قطعی احتمالی آب، برق، گاز و تلفن به دلیل بارش‌ها در همه مراکز زیر مجموعه دانشگاه اعم از مراکز اداری درمانی و به خصوص در بیمارستانها و… و. انجام شود.

اشکبوس، بیان داشت: تصمیم گیری و تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز خسارات به مراکز به خصوص در مناطق تحت وقوع سیلاب انجام و مراکز پر خطر سریعاً” تخلیه شوند.

وی با تاکید بر لزوم لایروبی و به ویژه تخلیه رسوبات از دهانه خروجی آب محوطه و پشت بام مراکز درمانی، افزود: اعزام بیماران اورژانسی با حفظ تمهیدات لازم و هماهنگی قبلی و بررسی شرایط مناسب صورت پذیرد و از اعزام غیر ضروری و غیر اورژانسی تا پایان مخاطره باید خوددداری شود.

مدیر بحران و پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تاکید کرد: تمامی آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵، بیمارستانها و خودروهای ستادی و بحران با باک پر بنزین و در آماده باش کامل باشند و در راستای رفع نقص و تأمین تجهیزات کافی اقدامات لازم به عمل آید.

اشکبوس، تصریح کرد: بررسی‌های لازم در راستای دپوی مناسب دارو و تجهیزات در بیمارستانها و مراکز اورژانس ۱۱۵ انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بر استحکام سازه‌های سبک و کانکس‌های داخل مراکز و در صورت نیاز مقاوم سازی لازم آنها، گفت: همچنین خطر سقوط اشیا و تجهیزات در محوطه مراکز بررسی و پیگیری شود.

مدیر بحران و پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تصریح کرد: باید هر گونه حادثه را سریعاً به مدیریت بحران دانشگاه برای اقدام به موقع گزارش شود.

انتهای پیام/