تأمین امنیت غذایی جامعه از رسالت‌های مهم امور اراضی است / مقابله با سودجویان و دلالان اراضی زراعی

سرپرست مدیریت امور اراضی لرستان ،گفت: یکی از رسالت‌های مهم مدیریت امور اراضی حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی بعنوان تضمین کننده تداوم تأمین امنیت غذایی جامعه است.

به گزارش همای سعادت ،بهرام میر دریکوند،اظهار داشت :لرستان به دلیل دارا بودن منابع آبی و تولید بخش اعظمی از محصولات استراتژیک، قطب کشاورزی کشور محسوب ‌می شود.

وی، افزود: توجه به امر پیشگیری از تغییرکاربری غیرمجاز و تصرف غیرقانونی اراضی بسیار حائز اهمیت‌ است که استان لرستان در این موضوع جزء استان‌های موفق و پیشرو است و اقدامات مؤثری با همکاری دستگاه‌های اجرایی، قضایی و نیروی انتظامی صورت گرفته است.

میردریکوند دلایل اصلی و آسیب‌شناسی تمایل به تغییرکاربری غیرمجاز در استان را غیراقتصادی شدن تولید محصولات زراعی و باغی در اراضی کشاورزی نسبت به فعالیت‌های دلالی ازجمله ویلاسازی، عدم تطابق جزا با جرم و به‌روز نبودن مفاد قانون حفظ کاربری اعلام کرد .

وی ،ادامه داد : مقابله با سودجویان و دلالان اراضی زراعی و باغ‌ها در سراسر استان به‌ویژه شهرستان‌های خرم آباد، بروجرد، سلسله و ازنا با جدیت دنبال میشود.

سرپرست مدیریت امور اراضی لرستان ضمن اشاره به اهمیت اقدامات ترویجی با شعار «پیشگیری بهتر از درمان است» بیان کرد: اقدامات ترویجی آموزشی و فرهنگی جهت توانمندسازی جوامع، ارتقای آگاهی و باور عمومی و جلب مشارکت مردم در زمینه پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و حفظ اراضی کشاورزی بسیار موثر است که در این زمینه اقداماتی از قبیل تولید فیلم‌های ترویجی، برنامه‌های رادیویی، نصب بنر و بیلبورد، توزیع بروشور و پوستر، برگزاری دوره‌های آموزشی و… انجام شده است.

انتهای پیام/