تاثیر«سرود» در تحقق و فرهنگ سازی راهبردها و آرمان‌های انقلاب

سرپرست گروه سرود کودکان نسیم صبا چهارمحال و بختیاری گفت:«سرود»در مسیر تحقق و فرهنگ سازی راهبردها و سیره اهل بیت(ع) و آرمان‌های انقلاب اسلامی تاثیرگذار است.

به گزارش همای سعادت آنلاین،مهدی نظری،در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به نگاه رهبر معظم انقلاب به سرود و تاثیرگذاری آن اظهارکرد:مقام معظم رهبری فرمودند:«سرود مثل هوای تازه،مثل هوای بهاری نفوذ می‌کند »،درواقع سرود در روح جامعه دمیده می‌شود و مسیر خود را در راه اهل بیت(ع) پیدا می‌کند.

وی افزود:سرود در زمان پیروزی انقلاب اسلامی،جنگ تحمیلی و دفاع مقدس با آواهای بیادماندنی آهنگران،کویتی‌پور،فخری،گروه سرود نوجوانان آباده و … تاثیر شگفت‌انگیز محتوا و موسیقی عام حماسی را ثابت کرد و در تاریخ ماندگار شد.

نظری گفت:با توجه به استقبال کم‌نظیر نوجوانان و جوانان از سرود در سال‌های اخیر این حوزه نیازمند نگاه ویژه مسئولان و تشکیل انجمن تخصصی است.

سرپرست گروه سرود کودکان نسیم صبا چهارمحال و بختیاری با ابراز خرسندی از حضور در این جشنواره‌با بیان اینکه سرود در مسیر تحقق و فرهنگسازی راهبردها و سیره اهل بیت(ع) و آرمان‌های انقلاب اسلامی تاثیرگذار است،بیان کرد:گروه کودکان نسیم صبا در قالب سه گروه پسران و دختران با چندین اثر محلی و کلاسیک در زمینه ایثار و شهادت و وطن در جشنواره بین‌المللی نوای مهر حضور دارد که امیدواریم این جشنواره زمینه‌ساز همدلی و اتحاد ملی و بین‌المللی باشد.

بنا به این گزلرش، گروه کودکان نسیم صبا چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۸۱ تشکیل و همه ساله در جشنواره‌های مختلف حائز رتبه شده است که از نمونه‌های آن می‌توان به کسب رتبه برتر جشنواره تلویزیونی بِسُرا،جشنواره بین‌المللی فجر،اولین جشنواره نوای مهر در سال ۱۴۰۱ در بخش بازخوانی و… اشاره کرد.

دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار (نوای مهر) به میزبانی استان لرستان، روز سه‌شنبه ۱۱ مهر ماه با حضور شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی در خرم‌آباد آغاز می‌شود و پس از اجرا و داوری آثار در روز جمعه ۱۴ مهر ماه با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/