تاکید بر نهادینه شدن آموزش های مهارتی در اشتغالزایی

معتمدی در دیدار با امام جمعه ازنا، بر بر نهادینه شدن آموزش های مهارتی در اشتغالزایی تاکید کرد.

به گزارش همای سعادت آنلاین،حشمت الله معتمدی مدیرکل فنی و حرفه ای لرستان به همراه مهندس مرزبان رئیس مرکز فنی و حرفه ای ازنا با حجت الاسلام سپهوند امام جمعه شهرستان ازنا دیدار کردند.

حجت الاسلام سپهوند، نقش سازمان فنی و حرفه ای را در توسعه کشور مهم عنوان کرد و گفت: یکی از موانع تولید، کمبود نیروی کار ماهر است و مراکز فنی و حرفه‌ای می‌ توانند با ارائه آموزشها و تربیت نیرو با مهارت های لازم ، از تولید در کشور پشتیبانی و نیروی کار ماهر، تربیت کند.

وی با بیان اینکه راه برون‌رفت از مشکلات مربوط به اشتغال، مهارت افزایی است، افزود: باید جامعه را از مدرک‌گرایی به مهارت‌گرایی سوق داد و سازمان فنی و حرفه ای در این امر، نقشی حیاتی دارد.

امام جمعه ازنا تصریح کرد: می بایست با ایجاد سازوکاری، دانشجویان پس از اتمام تحصیل، آموزش‌های مهارتی مرتبط را در مراکز فنی و حرفه ای نیز فرا بگیرند تا جوانان کشور در کنار کسب مدارک عالی، مهارت آموزی را هم آموزش ببیند تا بتوانند در کسب کار و تولید، موفق عمل کنند.

در ادامه معتمدی مدیرکل فنی و حرفه ای هم ضمن تشکر از منویات امام جمعه شهرستان ازنا، به بیان فعالیت ها و برنامه های آموزش فنی و حرفه ای استان پرداخت و خواستار بهره گیری از ظرفیت نمازهای جمعه در راستای آشناسازی بیشتر مردم با فواید آموزش های فنی و حرفه ای شد.

وی افزود: یکی از مواردی که در اولویت کاری خوو قرار داده ایم، پرداختن به گسترش فرهنگ مهارت آموزی است و تلاش داریم تا با تمام قوا آموزش های مهارتی و اهمیت آن در امر اشتغالزایی را بیش از پیش در عموم مردم جامعه نهادینه کنیم.

انتهای پیام/