تجلیل از مقام ۵۰۰ شهیده زن لرستان/مستند زندگی مادر و همسران شهدا ساخته می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان از برپایی کنگره ملی ۱۷ هزار شهیده زن و تجلیل از مقام ۵۰۰ شهیده زن لرستان در بهمن‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش همای سعادت آنلاین ،ناهید پرویزپور در تشریح نقش زنان لرستان در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: زنان در تمام عرصه‌های سیاسی و اجتماعی حضور پررنگی داشته و دارند.

وی خاطرنشان کرد: نخستین حضور منسجم زنان را می‌توان در ابتدای پیروزی اتقلاب اسلامی مشاهد کرد، زمانی که زنان همچون مردان در تظاهرات علیه رژیم ستمشاهی به خیابان آمدند و خواهان تغییر حکومت شاهنشاهی به جمهوری اسلامی شدند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان به نقش‌های تاثیرگذار زنان در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی نیز بانوان لرستانی همچون دیگر زنان ایران اسلامی، همسران و فرزندان خود را برای حضور در جبهه حق علیه باطل تشویق و ترغیب کردند.

پرویزپور بیان داشت: همچنین این زنان در پشت صحنه جنگ، نقش سرپرستی خانواده را نیز بر عهده داشتند و خستگی‌ناپذیر و با اراده محکم به تامین معیشت و تربیت فرزندان پرادختند.

وی به حضور بانوان در نقش بهیار و پرستار در بیمارستان‌های صحرایی و خط مقدم جبهه‌ها و همچنین حضور برخی دیگر در مساجد و تکایا و پشتیبانی و بسته‌بندی موادغذایی اشاره و آن را نقش غیرقابل انکار در پیروزی رزمندگان عنوان کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با بیان اینکه امروز نیز زنان نقش تعیین‌کننده‌ای در جنگ نرم علیه تبلیغات دشمن دارند، گفت: زنان نیز امروز به عنوان بخش مهمی از جامعه که وظیفه تربیت نسل را بر عهده دارند، در مقابل همجه‌های تبلیعاتی دشمنان ایستاده و با شناخت و انتقال آگاهی فرزندان را همانند فرزندان نسل اول انقلاب مدافع ارزش‌های نظام تربیت می‌کنند.

پرویزپور ادامه داد: برای تببین نقش زنان، کتابی با محتوای خدمات متقابل انقلاب اسلامی برای زنان و زنان برای انقلاب اسلامی در حال تدوین است، این مجموعه در حال جمع‌بندی آمار و اطلاعات از همه دستگاه‌های اجرایی است.

وی از برپایی کنگره ملی ۱۷ هزار شهیده زن و تجلیل از مقام ۵۰۰ شهیده زن لرستان در بهمن‌ماه امسال خبر و ادامه داد: همچنین سال آینده کنگره ملی ۶ هزار و ۳۰۰ شهید لرستان را خواهیم داشت که برای این مهم کارگروه زنان و خانواده تشکیل شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با بیان اینکه در این کارگروه ۱۲ طرح به تصویب رسیده است، افزود: نصب المان و سردیس‌ها از زنان شهیده استان، رونمایی از کتاب مصور زنان شهیده و ساخت مستند ۲۴ قسمتی از زندگی مادر و همسران شهدا و جانبازان استان از جمله این طرح‌ها خواهد بود.

موج خبر

انتهای پیام/