به مناسبت گرامیداشت روز استاد؛

تجلیل از ۱۷ استاد نمونه دانشگاه علوم پزشکی لرستان

طی مراسمی به مناسبت گرامیداشت روز استاد،از ۱۷ نفر از اساتید نمونه و دارای ارتقا رتبه دردانشگاه علوم پزشکی لرستان تجلیل شد.

به گزارش همای سعادت، بهرام دلفان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جمع اساتید این دانشگاه،اساتید را جز سرمایه های علمی و نیروی خلاق دانشگاه دانست و گفت: سرمایه های دانشگاه، خود شماها هستید که در حوزه های مختلف آموزش و پژوهش، فعالیت علمی دارید و به اعتقاد بنده در حوزه ی آموزش و پژوهش هنوز جای کار هست و می توان کارهای تحقیقاتی مختلفی را به سر انجام رساند.

وی وضعیت مالی دانشگاه را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: برای دومین سال متوالی وضعیت دانشگاه از نظر مالی مطلوب اعلام شد و این شفافیت مالی دانشگاه را نشان می دهد.

دلفان، صرفه جویی با مدیریت هزینه ها و پرداخت به موقع طلب های بیمه ای را مهم دانست و گفت: با صرفه جویی در هزینه ها، می توان از پرت منابع جلوگیری کرد و اگر طلب های بیمه ای دانشگاه از سازمان های بیمه گر نیز به موقع پرداخت شود؛ قطعا کارانه و مطالبات پرسنلی و حق و حقوق شما اساتید عزیز به موقع پرداخت می گردد و شاهد کاهش دغدغه های همکاران خواهیم بود.

یحیی بهاروند، معاون آموزشی دانشگاه، ضمن قدردانی از اساتید دانشگاه و گرامیداشت روز استاد، شان اصلی معلم را هدایتگری دانست و گفت: شان شما اساتید نیز بسیار رفیع است و شما نقش هدایتگری و روشنگری دارید و باید به درستی این نقش پیامبرگونه را به سر انجام برسانید.

در ادامه شهسواری رئیس مرکز مطالعات دانشگاه به بیان چگونگی انتخاب اساتید نمونه دانشگاه با توجه به حوزه های مختلف فعالیت های اساتید پرداخت و گفت: از نظر فعالیت های علمی، آموزشی و پژوهشی ، خدماتی و اجرایی ، اخلاقی و فرهنگی و با نظر شورای آموزش و شوراهای دانشگاه، اساتیدی که بیشترین تعامل را با دانشگاه و دانشجویان داشته اند؛ بخشی از فرآیندهای انتخاب اساتید نمونه می باشد که طی یک سال از نظر عمی و اخلاق حرفه ای شان مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

وی افزود:فعالیت در حوزه ی المپیادهای علمی و بین المللی کردن دانشگاه نیز بخش دیگری از فرآیندهایی است که نقش کلیدی و اخلاقی و حرفه ای ۱۷۰ نفر عضو هیات علمی دانشگاه را مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و در نهایت کسانی که بیشترین امتیاز را در چهار حوزه ی مختلف کسب نموده اند؛ به عنوان استاد نمونه انتخاب شده اند.

سپس حجت الاسلام قلندری،مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، نقش کلیدی اساتید دانشگاه در تربیت نسل ها را در کنار تحصیل آنان، مهم دانست و گفت: شما اساتید می توانید در کنار تحصیل، خلق کریمانه نیز داشته باشید و قطعا خلق نیکوی شما روی دانشجویان تاثیر مثبت می گذارد.

انتهای پیام/