تجمعات از عوامل مهم شیوع کروناست

استاندار لرستان، تجمعات به خصوص دورهمی های خانوادگی را از عوامل مهم شیوع بیماری کرونا عنوان کرد .

به گزارش همای سعادت به نقل از روابط عمومی ،جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت کرونا به ریاست دکتر روحانی و با حضور مسئولین و استانداران سراسر کشور در خصوص آخرین وضعیت بیماری برگزار شد .

دکتر خادمی گفت: در جلسه امروز طرح جامعی برای کنترل اجتماعی بیماری کرونا عنوان شد و مقرر گردید تا هفته آینده نهایی و اجرا شود .

وی افزود: در این طرح، کشور به لحاظ شیوع کرونا به سه بخش قرمز، نارنجی و زرد تقسیم بندی شده و محدودیت های خاصی برای هر کدام اعمال خواهد شد .

خادمی در ادامه با اشاره به اینکه اعمال محدودیت ها صرفا برای کنترل و مهار بیماری است، تصریح کرد: محدودیت های جدید نسبت به گذشته گسترده‌تر و با شدت بیشتری اجرایی می شود .

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: مردم در نظر داشته باشند که هدف از برگزاری جلسات، اعمال محدودیت ها و سخت گیری ها برای مهار بیماریست، از این رو فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باید به عنوان یک ضرورت باشد .

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونای استان، تجمعات به خصوص دورهمی های خانوادگی را از علل مهم شیوع بیماری کرونا دانست و یادآور شد: بر اساس گزارش های دانشگاه علوم پزشکی، استان به لحاظ شیوع کرونا در وضع مطلوبی قرار ندارد .

دکتر خادمی آمار روزانه مرگ بر اثر کرونا را در استان بین ۱۲، ۱۳ و حتی ۱۵ نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به روند صعودی ابتلاء به کرونا و محدودیت در امکانات پزشکی و درمانی استان، ضرورت دارد مردم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند .

انتهای پیام/