ارتش هرگونه عملیات را در پادگان ۰۷ متوقف کرد

فتوحی گفت: تا اطلاع ثانوی ارتش هیچ‌گونه عملیاتی در سایت ۰۷ انجام نخواهد داد تا به توافق دوجانبه در خصوص حفظ ۰۷ برسیم.

به گزارش همای سعادت، سعید فتوحی امروز پنج‌شنبه نوزدهم خردادماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، گزارشی از روند توافق‌های اولیه و نهایی در سال‌های گذشته، میزان فضای سبز، قطعات مسکونی، تجاری، معابر و گذربندی ملک پادگان ۰۷ ارائه داد.

وی با بیان اینکه هفته گذشته جلسه‌ای با حضور مسئولان استانداری، ارتش، شهرداری و سرمایه‌گذار برگزار شد، افزود: پیشنهادهایی مطرح کردیم که قرار بود ارتش آنها را بررسی و با مسئولان ارشد هماهنگ کند و نتیجه را به اطلاع ما برساند.

شهردار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: دیروز ارتش با دستور ستاد کل و بدون اطلاع و هماهنگی با شهرداری خرم‌آباد اقدام به تخریب بخشی از دیوار پادگان ۰۷ کرد که نیروهای اجراییات شهرداری فوراً در محل حاضر شده و خواستار توقف تخریب شدند، با هماهنگی مسئولان جهت جلوگیری از هرگونه تنش صورتجلسه‌ای تنظیم و تحویل نیروی انتظامی شد.

شهردار خرم‌آباد گفت: تا اطلاع ثانوی ارتش هیچ‌گونه عملیاتی در سایت ۰۷ انجام نخواهد داد تا به توافق دوجانبه در خصوص حفظ ۰۷ برسیم.

فتوحی اضافه کرد: براساس مذاکراتی که دیشب انجام گرفت مقرر شد ارتش هیچ‌گونه عملیاتی انجام ندهد تا پیشنهادات شهرداری مورد بررسی قرار بگیرد و نتیجه اعلام شود.

فتوحی با قدردانی از تعامل و همکاری ارتش با شهرداری خرم آباد تصریح کرد: برای احترام به افکار عمومی و مردم شریف خرم آباد که خواهان حفظ پادگان ۰۷ و تبدیل آن به یک مجموعه فرهنگی، تفریحی و گردشگری هستند از مسوولان ارتش می خواهیم با شهرداری خرم آباد همچون گذشته همکاری کنند.

وی گفت: امیدوار هستیم با ارتش به توافق برسیم و بحث پادگان ۰۷ ختم به خیر شود. طی روزها و هفته‌های آینده رفت و آمدهای مسئولان استان به تهران و بالعکس جهت حل این مسئله انجام خواهد شد.

شهردار خرم‌آباد افزود: به مردم و شهرمان مدیون هستیم، آیندگان ما را قضاوت می‌کنند، پس همه باید با هم برای حل این مسئله فکری کنیم تا تحول اساسی و ماندگار در شهر انجام شود.

فتوحی در پایان گفت: ما هم به دنبال این هستیم که حقوق ارتش را قانونی پرداخت کنیم و شهرداری این توانایی را دارد که اراضی سهم ارتش را خریداری نماید، لذا شهرداری در یک مهلت تعیین شده با فروش املاک خود و خرید زمین های ۰۷ می تواند بهترین هدیه را به مردم خرم آباد تقدیم کند.

عکس؛سمیه روزبهانی

انتهای پیام/