تداوم نظارت بر فرایند توزیع مرغ/ با متخلفین بدون اغماض برخورد می شود

رئیس صمت لرستان از تداوم نظارت بر فرایند توزیع مرغ خبر دادو گفت :با متخلفین عرضه مرغ از کشتارگاه تا خرده فروش بدون اغماض برخورد خواهد شد.

به گزارش همای سعادت ،مهندس بهزاد منصوری در گفتگوی خبری،اظهار داشت:بعد از چهار روز تعطیلی کشتارگاههای مرغ استان لرستان طی جلسه ای که با سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد میزان واقعی گوشت مورد نیاز استان با توجه به شرایط روز مشخص شده است.همچنین مقرر گردید مرغ مورد نیاز توسط سازمان جهاد کشاورزی در اختیار نمایندگان سازمان صمت قرار گیرد تا از کشتارگاه‌ پلمپ و در سطح عمده فروش و خرده فروش عرضه گردد.

وی افزود:متاسفانه در حال حاضر میزان تولید مرغ گرم متناسب با نیاز بازار نیست اما امیدوار هستیم که سازمان جهاد کشاورزی بتواند مرغ مورد نیاز بازار را به صورت عاجل تامین نماید. و متعاقب آن بر اساس برنامه‌ریزی هایی که توسط سازمان صمت تدوین شده توزیع را در شبکه های مویرگی بازار به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

منصوری ادامه داد: بر اساس توافقی که با سازمان جهاد کشاورزی صورت گرفت مقرر گردید مرغ گرم مورد نیاز بازار تامین گردد به عنوان مثال برنامه ریزی شده بود که ۵۵ تن برای شهرستان خرم‌آباد تامین گردد ولی در عمل ۲۴ تن تهیه شد.
البته طی بررسی های صورت گرفته وضعیت در حال بهبود است چراکه هم از ظرفیت مرغ داریهای خود شهرستان خرم‌آباد هم از سایر شهرستان ها کمک گرفته خواهد شد.

وی گفت: امید است ظرف روزهای آینده میزان مرغ نیاز کلیه شهرستان های استان تامین گردد تا با نظارت و توزیع مویرگی به بهترین شکل ممکن به دست مصرف کننده واقعی برسد.

در خصوص نظارت و بازرسی از واحدهای توزیع مرغ ابراز داشت: هدف از تمرکز در توزیع مرغ با توجه به محدودیت نیرو، نظارت بیشتر و دقیق تر بر عرضه بوده است شاید شاهد ایجاد صف بوده‌ایم اما این تمرکز در توزیع باعث شده مرغ، حتی الامکان به دست مصرف کننده واقعی برسد.

وی ادامه داد: برنامه کاری ما بر این اساس است که در صورت تامین مرغ مورد نیاز در ۹۰ نقطه توزیع گوشت مرغ گرم صورت گیرد.

منصوری خبر داد: در روزهای گذشته با یک واحد کشتارگاه مرغ که عملاً تعهدات خود را انجام نداده و از تحویل ۱۰ تن مرغ گرم مصرفی سرپیچی کرده بود برخورد لازم صورت گرفت و پس از اجبار به تحویل مرغ مراحل تشکیل پرونده تخلفاتی کشتارگاه موردنظر در حال انجام است.

وی تاکید کرد: توصیه ما به کشتارگاه ها و عاملین توزیع این است که مرغ تحویلی اصلاً جنبه شخصی و کشتارگاهی نداشته و به صورت امانت در اختیار شما گذاشته شده است و در صورت احراز تخلف در سطوح کشتارگاه‌ها، عمده فروش و خرده فروش بدون اغماض برخورد قانونی به عمل می آید.

منصوری در پایان از همه مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از امتناع و اختفاء، عرضه خارج از شبکه خصوصاً کالاهای اساسی از جمله مرغ همچنین گرانفروشی و عدم درج قیمت و… مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان صمت لرستان در میان بگذارند.

انتهای پیام/