مدیر کل کار لرستان مطرح کرد؛

تربیت نیروی متخصص و ماهر رسالت سازمان فنی و حرفه ای/ضعف در مهارت از دلایل بیکاری در لرستان

مدیر کل کار لرستان گفت:رسالت فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی متخصص و ماهر است و باید با توجه به نیاز بازار کار و منطقه آموزش‌های لازم مهارتی را به کارجویان ارائه کند.

به گزارش همای سعادت، سید فرهاد ناصری نیا امروز ۲۶ اسفند ماه در دیدار با پاشایی، مدیر کل جدید فنی و حرفه ای استان با اشاره به عدم آشنایی کارجویان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی به مهارت های فنی و حرفه ای اظهار داشت: متأسفانه بیشتر افرادی که در مراکز کاریابی ثبت نام می کنند فاقد مهارت کافی هستند و یکی از دلایل اصلی بیکاری در استان ضعف مهارت است که دانشگاه‌ها و مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان در این زمینه باید از شروع مقطع تحصیلی با توجه به نیاز کار مهارت‌ آفرینی کنند.

وی افزود: رسالت فنی و حرفه‌ای لرستان تربیت نیروی متخصص، خلاق، ماهر و کارآفرین است پس باید با توجه به نیاز بازار کار و واحدهای اقتصادی و همچنین  منطقه آموزش‌های لازم مهارتی را به کارجویان ارائه کند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه بیشتر کارجویان استان فاقد مهارت هستند،اظهار کرد: باید همه مجموعه مرتبط به کار و تولید استان با ترویج فرهنگ کسب مهارت و کار در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه خانواده‌ها و دانش‌آموزان از راه‌های مختلف به خصوص از طریق صدا و سیما و همراهی با رسانه‌ها، ائمه جماعات و حضور در بین مردم تأثیرگذاری این آموزش‌ها را برای ایجاد شغلی پایدار در مشاغل مختلف تبیین و اطلاع‌رسانی کنیم.

مهارت حلقه اتصال کارجو و کارفرما

ناصری با بیان اینکه کارفرمایان دنبال افراد توانمند و دارای مهارت هستند، ادامه داد: مهم‌ترین حلقه اتصال کارجویان و کارفرمایان مهارت است چراکه کارجوی دارای مهارت به‌راحتی جذب کار می‌شود و یا خود با آن مهارت می‌تواند برای خود کارآفرینی کند.

وی در پایان از مدیر کل جدید فنی و حرفه ای استان خواست تا با استفاده از ظرفیت مدیران دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی و همچنین همکاری و تعامل با دیگر دستگاههای اجرایی،دانشگاه ها و واحدهای اقتصادی نیازهای مهارتی را شناسایی و در این زمینه به افراد متقاضی و جویای کار آموزش مهارتی لازم بدهد.

انتهای پیام/