تشکیل پرونده‌های کلان برای متخلفان توزیع نهاده‌های دامی در لرستان/ خودروی شوتی‌ها ضبط می‌شود

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان با تاکید بر اینکه روند توزیع نهاده‌های دامی در لرستان ضابطه مند نیست،گفت : همین امر منجر به تشکیل پرونده‌های کلان برای متخلفان در این رابطه در خارج از استان شده است.

به گزارش همای سعادت آنلاین ،القاصی مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره سالروز شهادت شهدای هفتم تیر ماه با بیان اینکه پرونده این امر در دادستانی تهران در جریان است، گفت: همچنین در داخل استان نیز چند پرونده کلان در رابطه با همین نهاده‌های دامی مانند ذرت و جو تشکیل شده است.

وی،افزود : سهمیه‌ای که در قالب باری که از بندر با ارز مصوب و پروانه بهره
برداری شخص، اختصاص پیدا کرده، اصلاً وارد استان نشده است، سهمیه در بندر به کسی دیگر با قیمت آزاد واگذار شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان، با بیان اینکه این تخلفات در سطح بهره برداران صورت گرفته است،ادامه داد: پرونده‌هایی این افراد متخلف از طریق مراجع امنیتی، جهاد کشاورزی و سازمان صمت در حال کارشناسی است و برخی از آنها نیز به تعزیرات حکومتی استان برای بررسی ارائه شده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص خودروهای شوتی ،گفت :یکی از دغدغه‌های استان خودروهای شوتی هستند، ۷۰ درصد متهمین حوزه قاچاق در استان مرکزی، جوانان لرستانی بودند و این هم به‌خاطر مساله بیکاری است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان، ،اضافه کرد :با دستور دادستان و دستگاه قضایی تصمیم بر این شد که برای خودروهای شوتی علاوه بر جزای نقدی و ضبط کالا، ضبط خودرو هم لحاظ شود تا مسیر را برای قاچاقچیان ناامن کنیم.

وی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی یک مرجع شبه قضایی است که در حلقه آخر قرار دارد، افزود: متولی نظارت بر قیمت‌ها و تأمین کالا و مایحتاج مردم سازمان صمت می‌باشد با این حال، سازمان تعزیرات از طریق چند گشت سیار، به دنبال نظارت و رسیدگی به شکایات مردم است.

القاصی مهر با بیان اینکه اداره کل تعزیرات حکومتی در سه حوزه کالا و خدمات، تخلفات بهداشتی دارو و درمان و همچنین تخلفات قاچاق کالا و ارز فعالیت می‌کند،گفت: سال گذشته در استان لرستان در حوزه کالا و خدمات تعداد ۹ هزار و ۷۶۹ فقره پرونده به شعب بدوی این اداره کل وارد شد که با کاهش یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ حدود ۱۰۰ درصد پرونده ها مختومه شده است.
سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی لرستان عنوان کرد: در حوزه قاچاق کالا و ارز دو تعداد هزار و ۵۷۲ فقره پرونده وارد شعب تخصصی اداره کل تعزیرات شده است که حدود ۹۲ درصد رسیدگی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ حدود ۳۹ درصد افزایش پرونده وارده و کشف قاچاق در حوزه قاچاق کالا و ارز داشته است.

وی بیان کرد: در بحث رسیدگی به پرونده‌های تخلفات در حوزه بهداشت دارو و درمان ۶۶۵ پرونده به شعب تخصصی وارد شده که ۱۰۰ درصد رسیدگی و مختومه شده و نسبت به سال ۹۷ حدود دو درصد افزایش پرونده وارده و تخلف در این حوزه داشته ایم.

القاصی مهر گفت: میزان محکومیت شعب عادی و اختصاصی در سه حوزه کالا و خدمات، بهداشتی دارو و درمان و همچنین حوزه قاچاق کالا و ارز در مجموع سال ۹۷ صد میلیارد تومان میزان محکومیت و سال گذشته نیز ۲۸۵ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با سال ۹۷ حدود ۱۸۴ درصدی افزایش محکومیت داشته‌ایم.

وی ، افزود: سال گذشته در سطح استان ۳هزار و فقره ۹۳۰ در قالب هزار و ۱۴۳ اکیپ گشت سیار بر اصناف نظارت شده که بر همین اساس ۳۳۱ فقره منجر به تشکیل پرونده شده و در مجموع ۹۰ میلیون تومان در همان مکان واحد صنفی جزای نقدی در راستای بازدارندگی وصول شده است.

القاصی مهر در رابطه با نظارت بر قیمت مسکن در استان لرستان بیان کرد کرد: جهت نظارت بر اجاره بها و فروش ملک تاکنون هیچ گونه دستورالعملی به سازمان تعزیرات حکومتی استان به عنوان مرجع رسیدگی ابلاغ نشده است ولی چنانچه دستور العملی مبنی بر نظارت بر این حوزه ابلاغ شود مانند سایر تخلفات به این موضوع ورود پیدا کرده و برخورد قانونی انجام خواهد شد.

مدیر کل سازمان تعزیرات استان گفت: عدم درج قیمت مادر همه تخلفات است زیرا واحد صنفی که قیمت اقلام را نمی‌زند زمینه تخلف را ایجاد می‌کند و در این صورت بازرس سازمان تعزیرات نمی‌تواند در حوزه گران‌فروشی ورود پیدا کند.

این مقام مسئول در خصوص نوسانات قیمت میوه و تره‌بار در مرکز استان، گفت: تا زمانی که میادین میوه و تره‌بار توسط شهرداری سازمان‌دهی نشوند هم چنان با افزایش قیمت در این باره مواجه هستیم.

القاصی مهر در پایان گفت :هم استانی های عزیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف ،گرانفروشی ،احتکار و کم فروشی می توانند با سامانه ۱۳۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام/