تفاهمنامه همکاری میان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش فنی و حرفه ای لرستان به امضاء رسید

تفاهمنامه همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش فنی و حرفه ای لرستان به منظور استاندار سازی و نظارت بر آموزش های فرهنگی و هنری با حضور مدیران کل دو دستگاه به امضاء رسید.

به گزارش همای سعادت ،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ،صبح امروز دوشنبه پنجم مرداد ماه،در این دیدار ضمن تبریک هفته مهارت و روز کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه ای، گفت: مهارت وجه بسیار مهمی در آموزش است که اداره کل فنی و حرفه ای در این زمینه سردمدار است.

احمد حسین فتایی،اظهار داشت: بسیاری از رشته های هنری در راستای ورود به بازار کار نیازمند اخذ مجوز های مهارتی هستند و این تفاهمنامه که در کشور به امضای معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور رسیده، ضمن بومی سازی در استان به شناسایی، استاندارد سازی، برنامه ریزی، اشاعه و نظارت بر آموزش های فرهنگی و هنری می انجامد.

وی افزود: بر همین اساس در گام نخست یک کمیته اجرایی از کارشناسان هر دو دستگاه تشکیل می شود تا ضمن بررسی مشترکات و خواسته های هر دو دستگاه در زمینه آموزش مهارت های هنری و فنی و حرفه ای یک شیوه نامه و دستورالعمل اجرایی را تدوین نمایند.

فتایی در پایان ابراز داشت: در مراحل اجرایی از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی استان در راستای تحقق اهداف تفاهمنامه بهره خواهیم گرفت.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز در این دیدار با اشاره به نقش برجسته مهارت در رفع مشکل بیکاری استان گفت: اشاعه فرهنگ مهارت افزایی در جامعه نیازمند یک کار برنامه ریزی شده و دقیق است که این تفاهم‌نامه می تواند ایفاگر این نقش باشد.

میترا ابراهیمی افزود: این تفاهم‌نامه می تواند همپوشانی های دو دستگاه در زمینه آموزش مهارت های هنری را مرتفع سازد.

انتهای پیام/