تقویت داشته های فرهنگی لرستان در حوزه طراحی لباس

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان در آیین رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره مد و لباس اسلامی و ایرانی بر تقویت داشته های فرهنگی لرستان در طراحی لباس تاکید کرد.

به گزارش همای سعادت به نقل از روابط عمومی، ناهید پرویز پور در این مراسم که صبح یکشنبه ۲۶ بهمن ماه با حضور مدیر کل و معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای لرستان برگزار شد، گفت: پوشش یکی از اصلی ترین شاخصه های انسانیت در مقابل سایر مخلوقات است و از ابتدای زندگی بشر تاکنون، همواره یکی از مهمترین دغدغه های انسان بوده است.

وی افزود:صنعت پوشاک امروزه یکی از پر درآمد ترین مشاغل جهان است که می توان در کشور و با محوریت بانوان آن را تقویت کرده و به یک صنعت موفق بومی اسلامی و ایرانی مبدل ساخت.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان ،ادامه داد: با توجه به رشد فزاینده فضای مجازی می توان از ظرفیت این بستر برای ارائه مدلهای اسلامی و ایرانی به سایر مناطق جهان به خصوص کشورهای مسلمان به خوبی بهره گرفت.

پرویز پور سپس ابراز داشت: استعدادهای استان در حوزه مد و لباس باید شناسایی و آموزش داده شوند تا از این طریق بتوان داشته های فرهنگی استان در این بخش را تقویت نمود.

در بخش دیگری از این جلسه سید نجم الدین الماسی، ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان گفت: بسیاری از کارآفرینان موفق استان در حوزه پوشاک و لباس از فارغ التحصیلان این دانشگاه بوده و از همکاری در برگزاری جشنواره ی ملی مد و لباس ایرانی برای چهارمین سال متوالی خرسندیم.

انتهای پیام/