کشتارگاه ها و میادین دام لرستان در روز عید قربان فعال هستند/۲۷ اکیپ آماده خدمت رسانی

مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه تمام کشتارگاه ها و میادین دام لرستان در روز عید قربان با حضور ناظران شرعی و بهداشتی فعال هستند، گفت: ۲۷ اکیپ ثابت و سیار آماده خدمت رسانی هستند.

به گزارش همای سعادت آتلاین، دکتر مصطفی زبردست، مدیرکل دامپزشکی لرستان، گفت: در راستای کشتار دام سالم در روز عید قربان، در سطح میادین و کشتارگاه های نظارت به صورت بهداشتی و شرعی انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم کشتار دام های قربانی در کشتارگاه های استان،اظهار داشت: به مناسبت عید قربان کشتاردام به صورت کاملا رایگان در کشتارگاه ها انجام خواهد شد و از کشتاردام در منازل و معابر عمومی شهرها اجتناب شود.

زبردست افزود: چنانچه دام بدون شرایط مصرف در کشتارگاه‌ها ذبح شود، بلافاصله معدوم و از انتقال بیماری به خانواده ها جلوگیری خواهد شد.

مدیر کل دامپزشکی گفت: تمام کشتارگاه ها و میادین دام استان روز عید قربان آماده ارایه خدمات به مردم هستند و همچنین ۲۷ اکیپ ثابت و سیار متشکل از یک کارشناس مسایل شرعی، یک دامپزشک و یک کارشناس بهداشتی در سطح استان فعال است.

وی افزود: تیم‌های سیار استان در صورت تماس مردم با تلفن ۱۵۱۲، در محل کشتارحاضر و خدمات لازم را ارائه خواهند کرد.

مدیرکل دامپزشکی گفت: به مناسبت عید سعید قربان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت محیط، نیروی انتظامی، محیط زیست اقدامات لازم جهت خدمت رسانی به مردم در عید قربان انجام خواهد شد.

وی با توجه به شرایط بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو گفت:خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته ازقبیل سم پاشی جایگاه دام و رعایت پروسه پیش سرد در اکثر کشتارگاه های دام استان، موردی از این بیماری گزارش نشده است و تلاش می‌شود که در ادامه نیز مراقبت های لازم انجام که برای مقابله با این بیماری شرایط مناسب در استان فراهم شود.

زبردست گفت: با توجه به وضعیت کنونی شیوع جهانی و کشوری بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و مخاطرات بهداشتی این بیماری برای سلامت جوامع انسانی، از استانی ها درخواست می شود از کشتار دام در منازل و مبادی ورودی شهرها اجتناب و دام‌های قربانی خود را از میادین مجاز عرضه دام خریداری و در کشتارگاه‌های تحت نظارت شرعی و بهداشتی دامپزشکی کشتار کنند.

انتهای پیام/