مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان خبر داد؛

توزیع بیش از ۱۰۰۰ قلم دارو در داروخانه هلال‌احمر لرستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان از توزیع بیش از یک هزار قلم دارو در داروخانۀ هلال‌احمر این استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت، محمدقدمی، امروز، ۱۸ اردیبهشت ماه در نشست خبری با خبرنگاران و رابطین خبر که به‌مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر برگزار شد، “با مشارکت شما سربلندیم “را شعار هفته هلال احمر عنوان و اظهار داشت: این مجموعه با همکاری مردم در مواقع بحران، اقدامات بشردوستانه و ارزشمندی را انجام داده است.

فعالیت ۱۵۰۰ امدادگر در لرستان

وی امداد و نجات را از مهم ترین رسالت‌های جمعیت هلال احمر عنوان و افزود:در همین راستا ۳۶ مرکز امدادی در استان پاسخگوی حوادث هستند.

قدمی گفت: در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ امدادگر در قالب تیم‌های پنج نفره در سطح استان فعال و در بخش‌های مختلف امدادی و نجاتی از ظرفیت آن‌ها استفاده می‌شود.

وی افزود: بیش از ۵۰ هزار عضو جوان داریم که برای این افراد اقدامات فرهنگی همچون اعزام به اماکن زیارتی طی سال گذشته صورت گرفته است‌

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از ۶۹ هزار نفر دوره آموزش عمومی و تخصصی امداد و نجات را دیده‌اند، گفت: این آموزش‌ها در ۱۹۰ خانه هلال سطح استان انجام گرفته است.

کمک ۲۷۰میلیارد تومانی هلال احمرلرستان به نیازمندان

قدمی با اشاره به کمک ۲۷۰ میلیارد ریالی جمعیت هلال احمر در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: در حال حاضر داروخانه هلال احمر استان بیش از یک هزار قلم دارو را در سطح استان توزیع می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: ۳۰ میلیارد ریالی در حوزه تعمیرات و بازسازی پایگاه‌های امداد و نجات لرستان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر یک سازمان امدادی است و متولی اشتغال نیست،اضافه کرد:اما در راستای استفاده از ظرفیت داوطلبان این جمعیت در دولت سیزدهم، ۲۱۵ نفر جذب هلال احمر استان شده که همه آنها از نجاتگران با سابقه هستند.

انجام ۶۷۴ عملیات امدادی طی سال گذشته

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: این سازمان با داشتن ۳۶ مرکز امدادی، ۶۷۴ عملیات امدادی را سال گذشته انجام داده است.

وی با بیان اینکه فاز نخست نساجی هلال‌احمر در دلفان راه‌اندازی می‌شود، گفت: با اجرای این پروژه بیش از ۵۰‌۰ نفر مشغول بکار خواهند شد.

انتهای پیام/