امام جمعه خرم‌آباد:

توزیع لباس‌های غیرمانوس با فرهنگ ایرانی اسلامی متوقف شود

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه از توزیع لباس‌های غیرمانوس با فرهنگ ایرانی اسلامی پرهیز شود،گفت:دستگاه‌های مرتبط فرهنگی در این زمینه اقدامات لازم را لحاظ کنند.

به گزارش همای سعادت، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، با سفارش همگان به تقوای الهی و تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: ایشان امام جهاد و مبارزه، امام علم و دانش، امام تشکیلات و انسجام‌بخش بودند.وی خاطرنشان کرد: در عصر حاضر اقامه دین، حاکمیت‌بخشیدن به احکام اسلامی، قیام برای قسط و عدالت، نفی تبعیض، نفی توصیه‌های فراقانونی وظیفه روحانیت و عموم مردم است.

وی با بیان اینکه رشد وکمال علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دختران نجیب ایران همراه با رایحه عفاف و حجاب به دختران و زنان غربی رسیده است، افزود: امروز مفاهیم متعالی روح‌افزا و جانبخش اسلامی از مرزها بیرون رفته و می‌بینیم که بخشی از زنان و دختران غربی از انحطاط و نابودی پایه‌های خانواده خسته شده و به عفاف و حجاب روی آورده‌اند.

شاهرخی بیان داشت:دستگاه‌های متولی فرهنگی در کشور و استان باید هوشیارانه اقدام کرده و از هر عملی که ابتذال فرهنگی را همراه داشته خودداری کنند.

وی با اشاره به تصویب قانون ساماندهی مد و لباس در سال ۸۵، تصریح کرد: در این قانون و در راستای تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی و ترغیب عموم مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه، وظایفی بر عهده کمیته‌ها نهفته شده است.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: امروز لباس‌های غیر مانوس با فرهنگ ایرانی اسلامی همچون پیراهن‌های باز و مانتوهای بدون دکمه در بخش زنان و مردان فراوان هستند.

شاهرخی با بیان اینکه از توزیع لباس‌های غیرمانوس با فرهنگ ایرانی اسلامی پرهیز شود، گفت: دستگاه‌های مرتبط فرهنگی در این زمینه اقدامات لازم را لحاظ کنند.

وی با اشاره به تولیدات برخی صنایع و کارگاه‌های کوچک و متوسط استان، افزود: تولید و اشتغال در این واحدها زنده است و به آینده آن‌ها امید داریم و همچنین امیدواریم که صنایع نیمه تعطیل و تعطیل استان نیز احیا شوند.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه روز ۲۱ اردیبهشت انتخابات دور دوم مجلس را در حوزه خرم‌آباد و چگنی خواهیم داشت، افزود: در این دوره از انتخابات نیز اهمیت مشارکت حداکثری و عملیاتی کردن راهبردهای مقام معظم رهبری و برگزاری انتخاباتی سالم ضرورت دارد.

شاهرخی بیان داشت: مسوولان ذیربط با تدابیر لازم مانع از بروز مشکلاتی همچون آسیب‌های دور اول انتخابات در حوزه‌های انتخابیه شوند.

انتهای پیام/