تکریم چهره‌های ماندگار موسیقی حماسی لرستان

چهره‌های ماندگار موسیقی انقلاب و ایثار در دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی نوای مهر«ایثار» تکریم می شوند.

به گزارش همای سعادت آنلاین،محمد کرم الهی،دبیر اجرایی جشنواره بین المللی موسیقی نوای مهر«ایثار»،امروز دهم مهرماه در جمع خبرنگاران که در محل ستاد هماهنگی این جشنواره برگزار شد،اظهار داشت:یکی از برنامه‌ های در نظر گرفته شده برای جشنواره تجلیل است که در دو بخش« نغمه‌ های حسینی ایثار»و«نغمه‌های حسینی انقلاب» برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش نغمه‌های حسینی انقلاب از استاد «محمد میرزاوندی»چهره ماندگار موسیقی حماسی دفاع مقدس،تقدیر ویژه بعمل می‌‎آید،افزود:همچنین از تلاش مجاهدانه و انقلابی،استاد فقید«عیسی سپه ونی»نیز در این جشنواره تجلیل خواهد شد.

کرم الهی،اظهار کرد:در بخش نغمه‌های حسینی ایثار نیز از سه شهید جاویدالاثر و مظلوم عرصه مداحی شهر خرم‌آباد تجلیل خواهد شد.

وی گفت:«حسین پاپی» از جمله مداحان شهید دیارقهرمان‌پرور خرم‌آباد است که آخرین نوای عاشورایی وی در زمان تشییع پیکر مطهر روحانی شهید “عبدالحسین مبشر” طنین‌انداز شد و پس از سه روز از این واقعه به قافله شهدای خوشنام پیوست و یادش برای همیشه جاوید ماند.

دبیر اجرایی جشنواره بین المللی«ایثار»، با بیان اینکه از پیرغلام فقید و صدای متعهد انقلاب اسلامی«غفوریادگاری» که همواره در ورق به ورق رویدادهای انقلاب شعر سروده و مداحی کرده است تجلیل می‌شود،اظهار کرد:یکی دیگراز تجلیل شوندگان، جوان دوره‌‎های اول انقلاب و پیرغلام حسینی،«علیرضا قهرمانی» نوحه‌خوان رزمندگان جبهه‌های حق علیه باطل است.

انتهای پیام/