مشاور وزیر آموزش‌ و پرورش خبر داد؛

جذب ۱۵ هزار معلم در آموزش و پرورش

مشاور وزیر آموزش‌ و پرورش از جذب ۱۵ هزار نفر نیروی جدید جذب آموزش‌وپرورش طی امسال خبر داد.

به گزارش همای سعادت،ضرغام پرنیان در آیین تجلیل از معلمان نمونه لرستان که در محل اردوگاه دانش‌آموزی آیت‌الله کمالوند خرم ‎آباد برگزار شد، با اشاره به شأن و جایگاه معلمی، اظهار داشت:معلمان معجزات الهی بر روی زمین هستند به شرط اینکه معلم اعجاز خودش را صیانت و حفاظت کند و قدر آن‌را بداند.

وی با بیان اینکه در تکریم و حفظ شأن و منزلت مقام معلم هم شخص معلم و هم مردم نقش دارند،افزود:معلمان با مشکلات معیشتی بسیاری مواجه هستند اما آنچه می‎ تواند معلم را سرپا نگه دارد عشق به شغل معلمی و نگاه الهی به این شغل است.

پرنیان اضافه کرد:خدای متعال نخستین معلم بشر است و پس از وی پیامبران و اولیا الهی نیز معلمان بشریت بوده‌اند و امروز معلمان ما پا جای پای آنها گذاشته‌اند و این نوع نگاه به شغل معلمی است که اجازه نمی‎دهد سختی‎ها، معلمان را از عشق معلمی جدا کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین و اینکه معلمان در این زمینه می ‎توانند نقش مهمی ایفا کنند، افزود: معلمان در هر رشته‌ای که تدریس می‎کنند باید جهادتبیین را مدنظر قرار دهند و از دستاوردهای نظام و از اعتقادات برای دانش‌آموزان بگویند.

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر تقویت دانشگاه فرهنگیان، افزود:در برهه‌ای از زمان آمار جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان از ۱۷ هزار نفر به سه هزار نفر تقلیل داده شد و این ضربه سختی بر پیکر دستگاه تعلیم و تربیت وارد کرد به نحوی که مجبور شدیم معلمان بازنشسته را دوباره به کار بگیریم.

رئیس قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش به تلاش‌های وزیر آموزش و پرورش در دفاع از حق و حقوق معلمان و رفع مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که معلمان با آن مواجه هستند این است که برخی از والدین نسبت به معلم طلبکارانه صحبت می‎کنند این در حالی است که عِرق معلم به دانش‌آموز مثل عِرق پدر و مادر نسبت به فرزندانش است و هیچ‌گاه براساس عناد برخورد نمی‌کند.

پرنیان با تأکید بر اینکه معلم باید نقش معلمی را قدر بداند و در این پیچ و خم‌های زمانه تحت‌تأثیر فضاها و جریان‌های سیاسی قرار نگیرد، گفت: سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش شدند و امسال نیز قرار است ۱۵ هزار معلم جذب آموزش و پرورش شوند.

وی افزود: طی یک سال و نیم باقیمانده دولت اعتبارات لرستان نسبت به کشور باید افزایش یابد چراکه منابع حوزه آموزش و پرورش این استان بسیار پایین است در حالیکه میانگین اعتبارات کشور ۶ درصد و بودجه لرستان تنها ۲.۵ درصد است.

انتهای پیام/