جشنواره‌ها موتور محرک فعالیت‌های فرهنگی و هنری/موسیقی حماسی در سبد موسیقی مردم حذف نشود

دبیر فنی و علمی جشنواره بین المللی موسیقی ایثار گفت:موسیقی حماسی در سبد موسیقی مردم حذف نشود و موسیقی ملی بیشتر مورد توجه قرار گرفته شود.

به گزارش همای سعادت،شهروز حقی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این دوره از جشنواره در استان،اظهار کرد:جشنواره‌ها محل زندگی و حیات موسیقی فاخر هستند.

وی افزود:اگر ما جشنواره‌ها را نادیده بگیریم،بخشی از موسیقی فاخر و ارزشی چه از نظر محتوای جهاد،حماسه و شهادت و چه از نظر انواع محتوای فرهنگی و ارزشی ممکن است بخشی از حیات خود را از دست بدهد و دچار آسیب شود.

حقی،با بیان اینکه جشنواره‌ها موتور محرک فعالیت‌های هنری هستند، گفت: حضور گروه‌های هنری،به‌ویژه موسیقی که زبان هنرشان زبان بین‌المللی است،همواره یک مسیر بسیار خوب و موثر برای انتقال فرهنگ هستند.

دبیرفنی ووعلمی جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار،تصریح کرد:یکی از مهمترین ابزارهای انتقال فرهنگ‌ها،جابه‌جایی گروه‌ها و هنرمندان و حضور در چنین جشنواره‌های است.

وی خاطرنشان کرد:جای اجراهای مختلف هنری،در فرهنگ‎ ها، ملت‌ها و کشورهای مختلف،خالی است ولی این سال‌ها و در جشنواره بین المللی موسیقی ایثار تلاش شده است جای خالی این اجراها بر طرف شود.

حقی با اشاره به حضور بین المللی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد:باید بین کشورهای اسلامی و کشورهای حوزه مقاومت،مراودات هنری تقویت شود.

دبیر فنی و علمی جشنواره بین المللی موسیقی ایثار ادامه داد:متاسفانه خیلی به موسیقی حماسی پرداخته نشده و خیلی شنیده و احیا نمی شود.

حقی گفت:سیاستگزاران فرهنگی ما بایستی توجه کنند موسیقی حماسی در سبد موسیقی مردم حذف نشود و موسیقی ملی بیشتر مورد توجه قرار گرفته شود.

انتهای پیام/