جشنواره انار به توسعه گردشگری کشاورزی کمک می‌کند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از برگزاری جشنواره انار این استان با هدف توسعه گردشگری کشاورزی در منطقه «تنگه سیاب» کوهدشت خبر داد.

برگزار شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، عطا حسن‌پور امروز پنج‌شنبه سوم آذرماه در حاشیه برگزاری جشنواره انار در «تنگه سیاب»کوهدشت،گفت:به منظور توسعه و رونق گردشگری کشاورزی، نخستین جشنواره انار با حضور جمعی از مسئولان از جمله استاندار، نماینده مردم کوهدشت و رومشکان و همچنین جمعی از مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی استان و باغداران در منطقه «تنگه سیاب» کوهدشت برگزار شد.

وی عنوان کرد: این جشنواره با مشارکت کشاورزان و باغداران محل در چند بخش مختلف با برپایی سیاه‌چادر و عرضه انار و فرآورده‌های این میوه از جمله رب انار، آب انار، لواشک، ترشک و غیره… برگزار شد.

حسن پور با بیان اینکه این جشنواره با هدف توسعه گردشگری کشاورزی و معرفی انار مرغوب تنگه سیاب کوهدشت برگزار شد، افزود: پخت و عرضه غذاهای محلی، مسابقه بومی- محلی برای دانش‌آموزان، شعرخوانی با موضوع انار و همچنین اجرای برنامه‌های طنز از دیگر بخش‌های جانبی این جشنواره‌ بود.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره انار برای نخستین بار و با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جهاد کشاورزی لرستان با هدف توسعه گردشگری کشاورزی در سطح استان برگزار شد که خوشبختانه با استقبال بی‌نظیر مردم و باغداران مواجه شد.

همچنین در این جشنواره، از باغ باغداران نمونه و‌ انارکاران شهرستان کوهدشت تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/