جلسه کارگروه بررسی مشکلات صنعتگران منطقه ویژه اقتصادی لرستان برگزار شد

هم‌زمان با روز ملی صنعت و معدن، جلسه کارگروه بررسی مشکلات صنعتگران منطقه ویژه اقتصادی لرستان با حضور نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ازنا، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جمعی از فعالان اقتصادی استان، مشکلات صنعتگران منطقه ویژه اقتصادی لرستان در سالن جلسات این مجموعه برگزار شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی لرستان،مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان با بیان اینکه سال جهش تولید، مکمل سال همت مضاعف و تولید و اشتغال است،گفت : لذا جا دارد تا با حمایت سایر مسوولین و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود، مشکلات صنعتگران مستقر در این منطقه مرتفع گردد چراکه رفع بخشی از مشکلات از عهده این مجموعه خارج، و نیازمند همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و خدماتی است.

بختیار رازانی نیز در سخنانی، ضمن خیرمقدم به حاضرین و تبریک روز ملی صنعت و معدن، اظهار داشت : مشکل بخش عمده‌ای از صنعتگران، چالش با سیستم بانکی کشور است چراکه در بازپرداخت تسهیلات ارزی و ریالی با مشکل مواجه شده‌اند که لازم است تا در سطح مدیریت ارشد بانک‌ها مذاکراتی صورت گیرد.

وی، افزود: امیدوارم با مساعدت و همکاری مدیریت ارشد استان، نماینده دولت در شهرستان، مجمع نمایندگان لرستان و نماینده مردم شریف دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، رفع مشکلات پیش روی صنعتگران در دستور کار قرار گیرد چراکه چرخ اقتصاد کشور را عزیزان فعال در واحدهای تولیدی و صنعتی به چرخش در می‌آورند.

رازانی، تاکید کرد: پس از شیوع کرونا در لرستان، دیدیم که فعالان اقتصادی استان آستین همت بالا زدند و با افزایش تولید یا تغییر خطوط تولید خود، پای در راه نهادند تا در خدمت به بشریت مشارکت عینی و عملی کنند که جا دارد از خدمات و زحمات همه این عزیزان تقدیر و تشکر کنم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه، تصریح کرد: رفع مشکلات صنعتگران لرستان در سال جهش تولید، هم بر عهده مجمع نمایندگان، و هم بر عهده دولت است، چراکه استان لرستان یکی از استان‌های غنی از نظر نعمات خدادادی است.

حسین گودرزی ، تاکید کرد: بی‌شک وجود امنیت، هوای سالم، آب فراوان، معادن متعدد و متکثر و مواردی از این دست، زمینه حضور صنعتگران و فعالان اقتصادی در لرستان را فراهم کرده اما، باید فرایندهای قانونی سرمایه‌گذاری در استان را تقویت کرد تا سرمایه‌گذار با رضایت خاطر اقدام به سرمایه‌گذاری کند.

وی ، ادامه داد: امروز که به همت مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان این جلسه برگزار شده، لازم است تا مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لرستان پیگیری شود. چنانچه این مشکلات استانی است تا در تعامل با استاندار و معاونین ایشان پیگیری کنیم و اگر نیاز به مذاکره با مقامات کشوری است تا در جلسه با سطوح وزارتی این مسائل مرتفع شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، گفت: توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان‌های دورود و ازنا یکی از مواردی است که انتظار داریم شرکت شهرکهای صنعتی لرستان نسبت به آن اقدام کند، اگرچه اقداماتی صورت گرفته اما، تسریع در انجام آن لازم و ضروری است.

گودرزی، بیان کرد: بخشی از دغدغه‌های صنعتگران منطقه ویژه اقتصادی لرستان قابل حل است و انشاالله نکات مطرح شده، تا حصول نتیجه مطلوب به صورت استانی و ملی و از طرق مختلف پیگیری خواهد شد.

در ادامه، فرماندار ازنا نیز در سخنانی، گفت: پس از ۳ سال حضور در شهرستان، با مشکلات فعالان اقتصادی، به‌ویژه صنعتگران منطقه ویژه اقتصادی لرستان آشنا هستم، لذا بخشی از مشکلات را مرتفع و بخش‌هایی از آن رفع نشده که مرتفع شدن آنان نیازمند یک عزم ملی و استانی است.

محمد محمدی‌نژاد، افزود: تعداد زیادی از فعالان اقتصادی حاضر در این جلسه شاهد این گواه هستند که در این مدت، با انجام مکاتبات و مذاکرات متعدد، بخشی از مشکلات مرتفع شده ما کافی نیست و امیدواریم در سال جهش تولید، عمده مشکلات این عزیزان مرتفع شود. لذا این قول را می‌دهم که ما نیز به عنوان نماینده دولت در شهرستان، از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

گفتنی است، در پایان این جلسه، نماینده مردم دورود و ازنا و هیات همراه، از واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لرستان بازدید کرد تا به صورت میدانی در جریان مشکلات پیش‌روی این مجموعه‌ها قرار گیرد.

لازم‌به ذکر است ،در این جلسه نماینده هر یک از واحدهای تولیدی مستقر در این مجموعه، مشکلات پیش روی خود را مطرح کردند. سیامک مرادی مدیر منطقه ویژه اقتصادی لرستان، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این مجموعه، نقاط قوت و چالش‌های پیش رو را ارائه کرد.
انتهای پیام/