جناب استاندار ۴۰ روز گذشت؛ وقت را از دست ندهید

هفتم مهرماه امسال بود که فرهاد زیویار به عنوان استاندار لرستان منصوب و ۱۲مهرماه هم رسما معرفی شد. چهل روز از این انتصاب می‌گذرد ولی به غیر از معرفی چند مشاور و یک سرپرست هیچ اتفاق مدیریتی در لرستان رخ نداده است.

همای سعادت-یادداشت-در حالیکه نیروهای انقلابی و دلسوز امیدوار به ایجاد تغییر بوده و انتظار تغییرات اساسی با محوریت جوانان متعهد و متخصص را دارند تا با فعالیت جهادی و شبانه روزی، تحول در استان محروم لرستان را آغاز کنند.در این زمینه چند نکته ضروری است که نیاز است استاندار لرستان به آنها توجه ویژه داشته باشد:

*برای استان لرستان که سالهاست با محرومیت دست و پنجه نرم می کند حتی یک روز هم مهم است و تعلل در معرفی مدیران و معاونت ها می تواند لطماتی به این استان وارد نماید.

*مدیرانی که هم اکنون در ادارات و سازمانهای لرستان هستند در چند ماه اخیر و حتی قبل از انتخابات دیگر میل چندانی به کار نداشته و بسیاری از آنها منتظر هستند که در حوزه مدیریت چه اتفاقی می افتد و بر کسی پوشیده نیست که وقتی مدیری سردرگم باشد و رغبت به کار نداشته باشد این بی رغبتی به مجموعه تحت مدیریتوی هم تسری پیدا می‌کند و باعث ناکارآمدی مجموعه می‌شود.

*اغلب مدیران لرستان چندین سال است که در راس مجموعه حضور دارند و اگر کاری از آن‌ها ساخته بود در این چند سال انجام داده بودند و اگر چیزی در چنته داشتند باید این چند سال رو می کردند؛ بنابراین تغییرات در حوزه مدیریتی در لرستان ضروری و واجب تر از نان شب است و تعلل در این تغییرات می تواند برای استاندار در آینده دردسرساز شود.

*در بسیاری از استان ها پس از انتصاب استاندار شاهد تغییرات مدیریتی در حوزه فرمانداری ها و روسای ادارات و معاونت ها بودیم تا با این تغییرها هر چه سریع‌تر وضعیت مدیریتی روی روال و چرخه حرکت بیفتد نه اینکه بعد از چهل روز مدیر هنوز منتظر بماند که آیا می تواند به کار خود ادامه بدهد یا نه.

*از ادارات مختلف و حتی خود استانداری شنیده می‌شود که بسیاری از افرادی که خود را گزینه ای مناسب برای مدیریت می دانند با لابی گری و تحرکات مختلف سعی در رسیدن به میز قدرت را دارند که این تحرکات باعث می‌شود روند کاری ادارات به حاشیه رفته و سبب ناکارآمدی شده که در نهایت دود آن به چشم مردم خواهد رفت.

موسوی

انتهای پیام/