حساسیت مردم به کرونا را با فرهنگ سازی افزایش دهیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان،گفت:با اقدامات مناسب و فرهنگ سازی، حساسیت مردم را نسبت به بیماری افزایش داده و خطر بیماری اطلاع رسانی شود.

به گزارش پایگاه خبری همای سعادت آنلاین، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به ریاست دکتر ثمینی برگزار شد.این جلسه با دستور کار بررسی نحوه بازگشایی آرامستان ها و استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی و مردمی جهت ترغیب مردم به استفاده از ماسک و اقلام بهداشتی برگزار شد‌.

ثمینی در این جلسه ،گفت:مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا لازم الاجراست و همه دستگاههای دولتی در اجرای آن ها با هم همکاری داشته باشند.

وی افزود:اقدامات به گونه ای نباشد که به لحاظ روانی در جامعه القا شود ویروس کرونا کم رنگ شده یا از بین رفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان،عنوان کرد:لرستان در حال گذراندن پیک جدید بیماری و در وضعیت هشدار قرار دارد که باید این موضوع به مردم اطلاع رسانی شود.

ثمینی ،ادامه داد :ظرفیت های استان در زمینه مقابله با بیماری محدود است و در صورت بحرانی شدن شرایط ممکن است امکانات پزشکی پاسخگوی مشکلات نباشد از این رو پیشگیری ضرورت بیشتری پیدا می کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه دستگاه های فرهنگی زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه را فراهم کنند،تاکید کرد:آموزش و پرورش از ظرفیت شبکه شاد علاوه بر آموزش دروس جهت آموزش خانواده ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری استفاده کند.

ثمینی ادامه داد :کارکنان دولت بر اساس مصوبه ستاد بدون ماسک در محل کار حاضر نشوند و ارباب رجوع نیز با ماسک وارد ادارات شود.

وی تصریح کرد :صدا و سیما مرکز استان نسبت به تهیه گزارش از فرمانداران شهرستان های استان به عنوان روسای ستاد شهرستانی اقدام نماید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت : موضوع اطلاع رسانی و فرهنگ سازی طی مصاحبه با نخبگان، فرهیختگان و نماینده محترم ولی فقیه توسط صدا و سیما انجام و در فواصل مختلف از شبکه استانی پخش شود.

وی اظهار داشت :نظارت ها بر صنوف و مشاغل برای اجرای پروتکل های بهداشتی بیشتر شود و کسبه نیز نسبت به رعایت نکات بهداشتی اقدام کنند .

ثمینی با بیان اینکه برای اجرای تصمیمات نیازمند همکاری مردم و مسئولین با هم هستیم،گفت :همچنین فرمانداری ها نسبت به تشکیل تیم های نظارت اقدام و از ظرفیت دهیاران، بخشداری ها و نیروی انتظامی جهت همکاری استفاده کنند.

وی ادامه داد :سازمان تبلیغات اسلامی در جهت آگاهی بخشی و کنترل مداحان به منظور عدم حضور در مراسم ختم، تشییع و تدفین اقدام کنند و اداره کل اوقاف و امور خیریه هیأت امنای مساجد را در خصوصعدم برگزاری مراسم ختم در مساجد توجیه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در ادامه بیان کرد :شهرداری ها به عنوان متولی صدور جواز دفن از خانواده های متوفی تعهد عدم برگزاری مراسم ختم اخذ کنند.

ثمینی در پایان اهتمام ویژه مسئولین در اجرای اقدامات پیشگیرانه را خواستار شد و افزود: عوامل اجرایی و تیم‌های نظارت نسبت به اجرای دستورالعمل ها توجه ویژه داشته باشند تا بتوانیم با همکاری مردم از وضعیت هشدار عبور کنیم.

انتهای پیام/