حضور پرشور نوجوانان و جوانان سراسر کشور در مراسم معنوی اعتکاف

مراسم معنوی اعتکاف در روزهای میانی ماه رجب، امسال نیز با استقبال پرشور مردم مؤمن کشورمان به ویژه با حضور چشمگیر نوجوانان و جوانان در حال برگزاری است.

یادداشت- همای سعادت- ماه رجب که به ایام‌البیض یعنی روزهای سیزدهم تا پانزدهم خود می‌رسد، بقاع متبرکه، مساجد جامع و مصلی‌های شهرهای مختلف کشورمان و حتی مساجد دانشگاه‌ها شاهد حضور انبوهی از مؤمنان خداجویی می‌شود که این سه روز را برای خلوت با معبود خود و راز و نیاز با پروردگارشان برگزیده‌اند. مؤمنان معتکف از سحر روز سیزدهم تا غروب روز پانزدهم رجب با زبان روزه و با دور شدن از هیاهو و شلوغی دنیایی و روزمرگی‌های تکراری، روح خود را صیقل می‌دهند. آنها لذتی در راز و نیاز با معبود را تجربه می‌کنند که با پایان مراسم اعتکاف برای حضور در مراسم سال بعد روزشماری می‌کنند.

یکی از جلوه‌های مراسم اعتکاف امسال رشد ملموس حضور نوجوانان و دانش‌آموزان پاک سرشتی است که از همین ابتدای مسیر زندگی، پا در راه بندگی و کسب معنویت گذاشته‌اند.حضور مادران معتکف با فرزندان کوچکشان از دیگر جلوه‌های این مراسم معنوی پرفیض است.دانشجویان نیز در مساجد دانشگاه‌ها با وجود محدودیت ‌های ظرفیت و ثبت‌نام به هر ترتیب خود را به جمع معتکفان رسانده‌اند.بقاع متبرکه کشور از جمله حرم مطهر رضوی در مشهد مقدس نیز میزبان جمع کثیری از مردم مؤمن و جوانان و نوجوانان معتکف هستند. این حضور پرشور جوانان و نوجوانان در مراسمات مذهبی و عبادی می‌تواند شاهدی باشد بر دینداری مردم و رونق باورهای معنوی در نسل جوان کشورمان و صدالبته پاسخی به مدعیانی که تلاش می‌کنند تعریف دیگری از نسل جوان و نوجوان کشورمان را به تصویر بکشند.

انتهای پیام/