خادمی و نوکری مردم برای ما افتخار است /لرستان جزء امن ترین استان های کشور است

سردار الهی گفت: لرستان جزء امن ترین استان های کشور می باشد که این مرهون همدلی ، همکاری و همراهی مردم و مسئولان استان است.

به گزارش همای سعادت آنلاین، در جلسه ای که با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر خرم آباد ، شهردار و معاونان و با حضور سردار “یحیی الهی” فرمانده انتظامی استان و تعدادی از فرماندهان و معاونان انتظامی استان و شهرستان خرم آباد به عنوان مهمان در خصوص چگونگی ارائه خدمات مطلوب به مردم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه توسط آقای رضا بیرانوند رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد و اعضای محترم شورا و همچنین شهردار و معاون خدمات شهری مطالب پیشنهادی در راستای ارائه خدمات مطلوب در حوزه های مختلف بیان شد ، بیرانوند در بخشی از سخنان خود خدمت در مجموعه شهرداری به عنوان یک دستگاه خدمات رسان که شبانه روز در حال ارائه خدمت می باشد را بدون حضور ، حمایت و تعامل با مجموعه انتظامی را کار بسیار سخت و دشواری برشمرد و خواستار تعامل هر چه بیشتر و بهتر این دو نهاد خدمتگزار ( شهرداری و پلیس) به مردم شد.

در این جلسه و پس از بیان نظرات و پیشنهادات اعضای جلسه ، سرهنگ نبی اله قاسمی ، فرمانده انتظامی شهرستان خرم آباد و سرهنگ کریم فاخری ، رئیس پلیس راهور استان لرستان به بیان برخی دیدگاه ها ، نظرات و ارائه راهکارها در بحث ارائه خدمت مطلوب به مردم سخن گفتند.

در ادامه جلسه و پس از استماع سخنان اعضای جلسه ،سردار” یحیی الهی”، فرمانده انتظامی استان لرستان اظهار داشت: جا دارد از شهدا و امام شهدا ، شهدای صدر اسلام تاکنون و ۶ هزار و ۵۰۰ شهید عزیز و غیرتمند استان لرستان شهدای عرصه نظم و امنیت یادی کنیم، خدا را شاکریم که عمر و حیات ما را زمانی داد که سایه ولایت فقیه بر سر ما است و ما را در زمره خادمان، امانت داران و میراث داران شهدای عزیز قرار داد و ما را در زمانی مسئولیت داد که خادمی و نوکری مردم جزء ارزش ها و افتخارات است و بابت این همه نعمت خدا را سپاسگزاریم.

ما خادم مردم و میراث دار شهدا هستیم

وی افزود: ما در جایگاهی که خدمت می کنیم بعنوان خادمان مردم و میراث دار شهدا هستیم و از خداوند متعال می خواهیم که به ما کمک کند تا در این دنیا در محضر خانواده معظم شهدا ، ملت شهید پرور و ولایی استان لرستان و در محضر مولا و مقتدایمان امام عصر(عج) و نائب بر حقش مقام معظم رهبری و در آن دنیا در محضر شهدا و خدای سبحان شرمنده نباشیم.

فرمانده انتظامی استان در ادامه با بیان اینکه : الحمدالله با تعامل و همکاری خوب همه دستگاه های امنیتی و انتظامی و مجموعه قضایی استان و اقدامات و تلاش های شبانه روزی توانسته ایم امنیت مطلوبی را در سطح استان برقرار که به حول وقوه الهی استان لرستان جزء امن ترین استان های کشور باشد که این مرهون همدلی ، همکاری و همراهی مردم و مسئولان استان است.

انهدام بیش از ۲۰ باند سرقت و دستگیری بیش از ۷۰ نفر سارق

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انهدام بیش از ۲۰باند سرقت محوله در سطح جاده های استان و سرقت مسلحانه و همچنین دستگیری بیش از ۷۰ نفر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در برخورد با اعضای باندهای سرقت ماموران گاها به صورت مسلحانه با سارقان درگیر که با رشادت فرزندان شما در مجموعه انتظامی استان ۳ نفر از افراد و اعضای این باندهای سرقت به هلاکت رسیده اند.

الهی ادامه داد: همچنین با اقدامات شبانه روزی صورت گرفته در مجموعه انتظامی استان امسال شاهد وضعیت بهتر امنیت در سطح استان هستیم که در سالجاری با وجود ۶ مورد سرقت به عنف ، همگی سرقت ها الحمدالله کشف و اعضا دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند که اینجا جا دارد تقدیر و تشکری کنیم از همراهی ها و حمایت های مجموعه قضایی استان که الحق و النصاف با تمام توان در حال تلاش مضاعف هستند.

جمع آوری سلاح به طور جد در دستور کار است

وی گفت: در مدت حدود ۱۵ ماه گذشته با تلاش های صورت گرفته توسط مجموعه انتظامی استان بیش از ۵ هزار قبضه انواع سلاح غیر مجاز جمع آوری که از این تعداد حدود یک هزار و ۷۰۰ قبضه به عنوان باند شناسایی شده ، در خارج از استان و قبل از ورود به استان منهدم و اعضا دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه یک فرهنگ و باور غلط که گاها باعث بروز برخی حوادث تلخ می شود اجرای تیراندازی در مراسمات عروسی و عزا توسط برخی افراد است،گفت:نیازمند فرهنگ سازی و کار فرهنگی توسط همه دستگاه ها و عزیزان رسانه است که ان شاء الله در این خصوص همه دستگاه ها پای کار بیایند و این دغدغه مردم را با فرهنگ سازی خوب، رفع کنیم .در خصوص تیراندازی ها ۹ درصد کاهش و در بحث دستگیری ۱۷ درصد افزایش دستگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم.

سردار الهی با اشاره به این که اکثر سرقت های رخ داده سرقت های خرد می باشد که در این راستا با تلاش های صورت گرفته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش سرقت در سطح استان داشته ایم.

افزایش ظرفیت مراکز نگهدای معتادان متجاهر

وی ادامه داد: برابر کار کارشناسی صورت گرفته اکثر سرقت های خرد توسط معتادان متجاهر صورت می گیرد ، معتادانی که به جهت تامین هزینه مواد خود که در ۲۴ ساعت حدود ۱۵۰ الی ۲۰۰ هزار تومان می بایست هزینه کنند و این هزینه را اغلب از راه سرقت های خرد تامین می کنند ، که نیاز است همه دستگاه های متولی در بحث اعتیاد که یک معضل اجتماعی است به طور جد به این موضوع ورود کنند و با افزایش ظرفیت های مراکز نگهدای و ترک اعتیاد و همچنین اقدامات پس از بازپروری شامل ارائه برخی آموزش های فنی و حرفه آموزی و ارائه خدمات پشتیبانی شامل ، اعطای تسهیلات به منظور اشتغال افراد رها شده از اعتیاد اقدامات لازم را صورت دهند.

سردار الهی بیان کرد: در حوزه پیشگیری از سرقت برابر ابلاغیه وزارت کشور در استانها ریاست کمیسیون پیشگیری از وقوع سرقت با استانداران محترم هست و ۲۶ دستگاه در این راستا مسئولیت دارند و برابر دستورالعمل شرح وظایف هر یک از دستگاه ها مشخص و می بایست قدرالسهم خود را در حوزه پیشگیری از وقوع سرقت را پرداخت کنند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه بحث ترافیک و روان سازی ترافیک یکی از دغدغه های همه مردم و ما است، گفت: آنچه امروز در شهر خرم آباد وجود دارد ، بیش از ۱۶۰ هزار وسیله نقلیه که در سطح شهر تردد می کنند و این حجم عظیم وسایل نقلیه ۳ برابر ظرفیت خیایان های شهر هست که در حقیقت با توجه به بافت قدیمی شهر و عدم تعریض خیابان ها جوابگو نیست و علی رغم طرح هایی که پلیس روزانه انجام می دهد باز هم شاهد ترافیک سنگین در برخی ساعات هستیم .

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات این حوزه عدم وجود پارکینگ های مورد نیاز در هسته مرکزی شهر است که هم باعث بروز برخی مشکلات ترافیکی و هم باعث سرقت های خرد می شود، تاکید کرد: نیاز است همه متولیان با هم فکری و تشکیل کارگروه های تخصصی در این خصوص چاره اندیشی شود. همچنین لازم است دستگاه هایی که به عنوان متولی امر هستند در حوزه هوشمند سازی (دوربین های کنترل ترافیک) اقدامات لازم را انجام تا بتوانیم خدمات مطلوب تری به هم استانی های عزیز ارائه دهیم.

انتهای پیام/