خدمات رایگان بیمه سلامت به بیش از ۹۵ درصد جمعیت شهرستان چگنی

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان چگنی گفت:بیش از ۹۵ درصد جمعیت این شهرستان از خدمات سازمان بیمه سلامت به صورت رایگان استفاده می‌کنند.

به گزارش همای سعادت،کاووس میررضایی،در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان چگنی،ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و به خاک خون کشیدن صدها نفر از مردم مظلوم فلسطین، اظهار داشت:مقام معظم رهبری می‌فرماید:ما می‌خواهیم اگر کسی در خانواده ایی مریض شد به جز رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشد که به همین منظور جهت رفع مشکلات درمانی در سوم آبان ماه سال ۷۳ مجلس شورای اسلامی قانون بیمه سلامت همگانی را تصویب و سازمان بیمه سلامت تشکیل شد.

وی با اشاره به آغاز «هفته بیمه سلامت» ادامه داد:سوم آبان ماه،سالروز تصویب قانون بیمه همگانی است که به همین مناسبت از ۲۹ مهر تا ۵ آبان با عنوان هفته ملی بیمه سلامت نام‌ گذاری شده و برنامه‌ هایی جهت آشنایی و شناخت بیشتر گیرندگان و ارائه دهندگان خدمات سلامت با فعالیت‌ های سازمان بیمه سلامت در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان چگنی با اشاره به اینکه بیش از ۹۷ درصدجمعیت این شهرستان تحت پوشش بیمه سلامت است،بیان کرد:از جمعیت یک میلیون و هشتصد هزار نفری در استان لرستان بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد که در این راستا و در شهرستان چگنی بیش از ۹۷ درصد مردم این شهرستان که در صندوق روستاییان و عشایر ۴۱ هزار و ۴۶۶ نفر،صندوق سایر اقشار ۲۷ نفر و در صندوق کارمندی ۹۷۲ نفر تحت پوشش بیمه سلامت می باشند.

میررضایی با اشاره به خدمات ارائه شده به زوجین ناباور در سطح استان اظهار کرد:در حال حاضر دو مرکز طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت هستند و به زوجین نابارورخدمات خوبی را ارائه می کنند و نیازمند این است که دانشگاه علوم پزشکی جهت خدمات رسانی بیشتر بخش بیمارستان عسلیان را راه اندازی کند.

وی تصریح کرد:یکی از اقدامات خوب در دولت سیزدهم رایگان کردن دهک‌های اول تا پنجم و کاهش پرداخت حق بیمه در دهک‌های ۶ تا ۹ بوده که در شهرستان چگنی بیش از ۹۵ درصد خدمات به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان چگنی با اشاره به مراکز طرف قرارداد در این شهرستان،گفت:در شهرستان چگنی دو دفتر پیشخوان طرف قرارداد یکی در سراب دوره و دیگری در بخش ویسیان فعالیت دارند و ۱۱ مرکز طرف قرارداد شامل دندانپزشک،فیزیوتراپ،بیمارستان،دو داروخانه و ۶ مرکز خدمات بهداشتی درمانی وجود دارد و به بیمه شدگان خدمات ارائه می‌کنند.

وی تاکید کرد:در شش ماهه اول سال ۸۰ پرونده بستری ۱۲۲۹ پرونده بستری موقت اورژانس و بیش از ۵۰۰ میلیون تومان به مراکز طرف قرارداد پرداخت شده است.

میررضایی با اشاره به راه اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج، خاطرنشان کرد:یکی از کارهای خوب در دولت سیزدهم همین راه‌اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در کشور بود که در این زمینه لرستان مقام اول در پرداخت هزینه را داراست و در شهرستان چگنی ۵۰۰ پرونده در این زمینه بررسی و بیش از ۳۰۰ میلیون تومان به بیماران پرداخت شده است.

وی یادآور شد:در شهرستان چگنی ۴۱ بیمار خاص اعم از ۸ مورد دیالیزی، سه مورد تالاسمی، ۲۰ مورد ام اس، ۶ مورد پیوند کلیه و ۴ مورد هموفیلی که نشان دار شده و می‌توانند از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

این مسئول با اشاره به احداث ساختمان اداری در شهرستان چگنی،گفت: جهت جلوگیری از سردرگمی و خدمات دهی بهتر به بیمه شدگان ساختمان اداری بیمه سلامت در شهرستان چگنی در حال احداث است و بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افتتاح آن باشیم.
خبر: سجاد دالوند

انتهای پیام/