درخواست مدیران رسانه های کشور از سازمان برنامه و بودجه / تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه اندک یارانه رسانه ها

جمعی از مدیران رسانه های کشور در نامه ای از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، تقاضا کردند نسبت به تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه اندک یارانه رسانه ها اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

به گزارش همای سعادت، جمعی از مدیران رسانه های کشور در نامه ای از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، تقاضا کردند نسبت به تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه اندک یارانه رسانه ها اهتمام ویژه ای صورت گیرد و بخش حمایت از نشر، کتاب و مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قانون بودجه سال جاری در اولویت قرار گیرد.

جناب آقای دکتر داود منظور- معاون محترم رئیس جمهور و ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور

با سلام و تحیات

همانگونه که مستحضرید، بودجه‌ اختصاص داده شده به مطبوعات از بخش حمایت از نشر، کتاب و مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قانون بودجه سال جاری مبلغ ۲۱۸ میلیارد تومان بوده که تاکنون بخش اعظمی از این مبلغ تخصیص پیدا نکرده است. متاسفانه با گذشت ۹ ماه از سال ۱۴۰۲ هیچ یارانه‌ای به بخش عظیمی از مطبوعات بابت عملکرد سالجاری پرداخت نشده و این در حالی است که بر اساس ضوابط می‌بایست تاکنون ۳ نوبت یارانه برای عملکرد مطبوعات و رسانه ها در سه فصل سال ۱۴۰۲ پرداخت می شد.بالا رفتن هزینه های کاغذ و چاپ مطبوعات از یک طرف و افزایش هزینه های جاری دفتر، تولید محتوا و حقوق کارکنان و … با وجود تورم ۴۵ درصدی موجود در جامعه از طرف دیگر اقتصاد رسانه ها را نحیف تر و نیازشان به دریافت یارانه را بیشتر از گذشته کرده است. با عنایت به نکات ذکر شده و همینطور افزایش کمی رسانه ها و عدم افزایش متناسب یارانه مطبوعات در لایحه بودجه که خود معضل دیگری است. (انتظار می‌رود رقم تخصیصی توسط مجلس محترم افزایش یابد.)

تداوم روند تخصیص نامنظم و یا عدم تخصیص صد در صدی سهم مطبوعات از قانون بودجه ۱۴۰۲ منجر به تعطیلی رسانه ها شده و موج عظیمی از نارضایتی فعالین و شاغلین رسانه ای را در برخواهد داشت که در نهایت به بیکاری و اعتراضات رسانه‌ای منتج خواهد شد. از سویی دیگر لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی و تصویب می باشد و عملکرد بودجه سال ۱۴۰۲ در برآورد بخش حمایت از نشر، کتاب و مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ حائز اهمیت است، خواهشمند است دستور فرمائید به قید فوریت نسبت به تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه اندک یارانه رسانه ها مصوب قانون بودجه سال ۱۴۰۲ تسریع و مساعدت لازم مبذول فرمایند.

در خاتمه خاطر نشان می سازد مطبوعات و رسانه ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی و قشر فرهنگی جامعه همواره در بزنگاه های حساس سیاسی پشتیبان نظام و دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی بوده اند و حمایت از ایشان در این برهه حساس و تاریخی و انتخابات پیش رو می‌تواند در رونق فضای سیاسی و فرهنگی جامعه نقشی موثر و ماندگار ایفا نماید.

ما امضا کنندگان این درخواست (مدیران مطبوعات و رسانه های کشور)استدعا داریم جهت پیشگیری از تعطیلی رسانه‌ها و بحران احتمالی نسبت به اجرای این درخواست اهتمام ویژه مبذول دارید.

رونوشت: _جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی ریاست جمهور محترم ایران اسلامی

_جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف ریاست محترم

انتهای پیام/